Anonym bruker Skrevet 6. september 2009 #1 Skrevet 6. september 2009 Bruker dere ett håndkle flere ganger, f eks når dere tørker dere etter å ha dusjet eller bruker dere ett hver gang? Jeg bruker to hver gang, men det ene har jeg i håret og det andre tørker jeg meg med. Og så kaster jeg det jeg tørket kroppen med til vask mens det jeg brukte til håret bruker jeg på kroppen neste gang.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2009 #3 Skrevet 6. september 2009 Jeg bruker det noen ganger før jeg kaster det til vask, man er jo ren, men er nok forskjellig fra person til person, vet om dem som bare bruker det en gang. Men jeg kjenner mitt eget håndkle, tørker meg ikke i fjeset der jeg tørka meg på beina sist... men som sagt så er man jo ren. Blir håndkleet skittent vasker jeg det etter en gang:D
Anonym bruker Skrevet 6. september 2009 #4 Skrevet 6. september 2009 Jeg bruker ett håndkle to ganger, dvs to dager.
Agehya Skrevet 6. september 2009 #5 Skrevet 6. september 2009 Bruker det som regel to ganger, barna sine også. 3. gangen tørker jeg gulvet med det.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2009 #6 Skrevet 6. september 2009 3-4-5 dager. Jeg er da ren når jeg tørker meg! Og det er i tilfelle mitt eget møkk jeg tørker meg i, så det går nok bra.
Gjest Skrevet 6. september 2009 #7 Skrevet 6. september 2009 Samme her. To ganger og en gang til gulvtørk;)
Anonym bruker Skrevet 6. september 2009 #8 Skrevet 6. september 2009 Litt forskjellig, men bruker alltid et til kroppen og et til håret, og slenger et av disse på gulvet etter et par gangers bruk (for å tørke føttene på, samt tørke evt vann på gulvet) ... pleier forøvrig å slenge alle håndkler på badet i vaskemaskinen samtidig- altså kan det godt hende enkelte av håndklærne enten jeg selv, kjæresten eller gutten har brukt, blir vasket etter bare én gangs bruk iblant..
Anonym bruker Skrevet 6. september 2009 #9 Skrevet 6. september 2009 Nå forstår jeg hvorfor vi har så sinnsykt mye håndklevask. Vi er 7 stk som bruker tilsammen 9 håndkler til dusj HVER dag, og INGEN bruker samme håndkle 2 ganger.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2009 #10 Skrevet 6. september 2009 Dusjhåndkleet brukes vanligvis ei uke. Ingen fare for at vi forveksler håndkle, hvert familiemedlem har sin farge på håndklærne på baderommet. Og gode tørkemuligheter for håndklærne. Vaskehåndkleet på baderommet skiftes fast hver lørdag, og ellers om det er skittent. Det er det sjelden, vasken på badet brukes ikke mye. Vaskehåndkleet på soveromma (alle soverom har vask, gammelt hus) skiftes "ved behov", hver får vurdere om/når håndkleet på deres soverom er skittent. Det byttes ALLTID når sengetøy skiftes, hver 14. dag, oftest også en gang eller to innimellom dette faste skiftet. Vaskehåndkleet på gjestetoalettet byttes alltid hver lørdag og sjekkes ellers i uka når toalettet vaskes (1 - 2 ganger) om det er behov for bytte.
Tigerpote Skrevet 6. september 2009 #11 Skrevet 6. september 2009 Jeg er veldig nazi på håndklær: 1 håndhåndkle 1 nedentilhåndkle 1 fothåndkle 1 hårhåndkle 1 kroppshåndkle 1 ansiktshåndkle Jeg bruker de alle flere dager i inntil en uke, med unntak av håndhåndkle, for det blir så fort vått, så det skifter jeg ofte daglig eller annenhver dag. Jeg kan godt bruke mannen min sitt håndkle (han har bare 1) om jeg hadde vært nødt, men liker best å ha mine egne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå