Anonym bruker Skrevet 6. september 2009 #1 Skrevet 6. september 2009 eller dere som har lagt på dere mye... Hvor langt er dere på vei og hvor mye har dere gått opp? Jeg er litt fortvilet, jeg er tjuesyv uker på vei og har lagt på meg 15-16 kg. Er gravid med tvillinger, men synes det er veldig mye. Jeg trente regelmessig før jeg ble gravid nå er det ikke blitt noe, er slite og det er tungt. Har også unnet meg mer enn jeg burde kanskje, men er litt fortvilet for det om. Er det flere som har gått opp en del men har klart å ta det av kort tid etter fødsel? Før jeg ble gravid drakk jeg for det meste vann , spiste ikke så mye brød og passet på sukkerinntaket hehe, men så synes jeg det er kjempe vanskelig å holde disse tingene. Synes det er så godt me juice for tiden, bødmat og sjokolade... :S
Anonym bruker Skrevet 6. september 2009 #2 Skrevet 6. september 2009 La på meg 30 kilo og de forsvant 1 mnd etter fødsel pga sykdom hos barn.Vil ikke anbefale så rask vektnedgang pga alt er så løst nå vis du skjønner.veide 52 kilo før graviditet og nå 48.E slank men alt er løst..
Anonym bruker Skrevet 6. september 2009 #3 Skrevet 6. september 2009 Jeg gikk opp 25 kg i løpet av svangerskapet mitt, og jeg bar ikke tvillinger :-) Var også ca 5 kg for tung i utgangspunktet pga en veldig god og lang ferie rett før jeg ble gravid... Så jeg hadde 30 kg å gå ned! Nå, 4 måneder siden fødsel, har jeg 7 kg igjen til målet, og bare 2 kg igjen av det jeg gikk opp i svangerskapet.. jeg synes det har gått veldig greit å gå ned igjen... Jeg har ikke ammet, og kiloene har dermed ikke "rast av" som mange opplever ved amming, men jeg har trillet turer hver dag, gjerne raske og i oppoverbakker.. men vet du hva? det har vært helt nydelig å bevege seg igjen! og det har vært helt nydelig å oppdage at kroppen kommer mer og mer i gjenge igjen... Kroppsfasongen min er riktignok ganske langt fra utgangspunktet... det sitter enda veldig mye igjen på magen, og den er betraktelig slappere enn den var... men så stråler det en liten gutt i vogna si også da!... Mage og lår blir faktisk ikke så viktig da!... Ikke helt i starten ihvertfall... Alle vet jo at jeg nettop har født også.... Med tvillinger vil du jo naturlig nok gå opp mer enn i et normalsvangerskap... jeg tipper at du går det raskt ned igjen når hverdagen med de to små gjør sitt inntog jeg:-) Lykke til
Anonym bruker Skrevet 6. september 2009 #4 Skrevet 6. september 2009 oi, det var veldig fort vektnedgang.... men var nok mye stress som spilte inn her... men vet du hvor mye du ca veide etter en uke? hadde du lagt på deg noe eller var det for det messte vann og barnet...? jeg veide jo ikke så lite:P min vekt var vel 8tre da jeg ble gravid nå nærmer jeg meg jo 100:S grøss og gru... HI
Anonym bruker Skrevet 6. september 2009 #5 Skrevet 6. september 2009 la på meg 120 kg jeg og ungen veide 1900 g
Anonym bruker Skrevet 6. september 2009 #6 Skrevet 6. september 2009 Ja jeg håper det, jeg savner og kunne bevege meg og trene. Det å gå en tur nå er slitsom og vondt. Så jeg gleder meg virkelig til kroppen blir lettere. Dessuten blir det godt å være aktiv med jenta mi uten at jeg er helt ødelagt på kvelden, nå har jeg nesten ikke overskudd til å ta kveldsstellet etter en hel dag, godt jeg har mannen min:P hi
Anonym bruker Skrevet 6. september 2009 #7 Skrevet 6. september 2009 20 kilo forsvant på føden og nyfødtposten den første uken halvannen og etter jeg kom hjem forsvant resten. Barnet veide 4 kilo og jeg hadde ødem 2 på slutten men de 30 kiloene la jeg på meg før vannet kom... Det var stress og psykisk som gjorde at vekta gikk ned ja. Men kunne jeg gjort det en gang til ville jeg sørget for at det gikk saktere.Spist mat regelmessig og tatt med trening.Pga vektnedgangen fikk jeg problemer med jernlageret i 1 år etterpå. Så når du har fått dine,ikke stress med de kiloene.ta det med ro,spis regelmessig og begynn med turer og annen trening når du er klar så kroppen klarer og følge med når vekta skal nedover.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2009 #8 Skrevet 6. september 2009 Du må jo regne noen ekstra kilo siden du har to i magen, men forstår jeg det rett når du også ha en fra før? Jeg la nemlig på meg lite på slutten av svangerskapet med andremann i forhold til førstemann. Med førstemann la jeg mest på meg siste 10 ukene, mens med andremann la jeg på meg mest første delen av svangerskapet (magen og kiloene kom mye tidligere, men stagnerte på slutten). Jeg har ikke lagt på meg veldig mye, men gikk opp 20 kilo i det ene svangerskapet mitt. De forsvant helt greit, gjorde ikke noe for det annet enn å gå turer og slutte med snop i hverdagen. Var nede i normalvekt igjen et par måneder etter fødselen, gikk ned 10 kilo på sykehuset...
-trollemor- Skrevet 6. september 2009 #9 Skrevet 6. september 2009 Kjære deg... Jeg la på meg totalt 20 kg, og vet om andre og så la på seg mer. Man mister ganske mye etter fødsel, for det første er det meste av vektoppgangen din helt sikkert vann i kroppen. Jeg fikk jenten min i sept 2008, og i mai/juni var jeg under det jeg veide før jeg ble gravid. Er nesten litt for tynn nå... Noen tar det tid på, men for å si det slik, du får nesten ikke tid til å tenke på det. Og jeg og bekymret meg mye før småen kom.... Men man ammer mye, og har lest et sted at man forbrenner ca 500 kalorier for hver gang man ammer. Drakk mye vann (man blir utrolig tørst når man ammer!!!, ha vannflaske klar og like ved deg når du bor i seng/sofa) Når småen begynte å få fast føde begynte jeg og å spise mer jevnllig, småspiste til deluxe før det, var søtsugen HELE tiden, det er nok ammingen sies det. Og når jeg begynte å spise ofte og lite (ca 2 skiver eller musli med yogurt) og middag senere.) men med dette skøyt forbrenningen min rett i været. Du kommer til å gå masse turer, for det er så godt å komme seg ut når du først er mye inne, enten ut på tur i naturen eller på handlesenter. Du kommer til å få det hektisk su som venter 2. Men bare vent til de blir større, da får de selskap i hverandre og du/dere får en grei hverdag Spis det du føler for, du er gravid! Og for å unngå strekkmerker (jeg fikk litt bak på øvre del av rumpe/hofter..) må du spise mat med sink (google opp...) jeg må nok ha fått i meg nok, eller så er det gener. Men så lenge du ikke går kjemperaskt opp i vekt, slipper du unna de værste strekkmerkene. magen din vil være rar rett etter fødsel, men det tar tid før llivmoren har strekt seg sammen, og det tar ikke lange tiden før kroppen din er som den var, helt sikkert mye vakrere Lykke til, og ikke bruk så mye tid på å fokusere på vekten, det er helt normalt, og trosslat du venter to babyer (lucky you!!) hilsen en som er verpesyk igjen.....
Anonym bruker Skrevet 6. september 2009 #10 Skrevet 6. september 2009 Tusen takk for fine tilbakemeldinger. Jeg vet jeg ikke burde stresse med vekta, det er jo siste svangerskapet og vil unne meg litt og. Men jeg har de siste årene vært overvektig og før jeg ble gravid gikk jeg veldig mye ned i vekt, tror det er derfor det er litt skremmende for meg at så mye er på en måte kommet tilbake. Jeg sier jo hele tiden til meg selv at jeg er tvillinggravid men jeg føler jeg ser det så veldig godt andre plasser i tillegg til magen... Men satser på at mye går av den første uka hehe:D Prøver å nyte tilværelsen, typisk at jeg kommer til å savne magen når tvillingene er komt:) HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå