Gå til innhold

Dere som bruker kredittkort:P...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser så mange som bruker kreditt kort i dagens samfunn, til og med når jeg står på mega i kø ser jeg dem betaler med kredittkort... hva er greia? Jeg skjønner det ikke. Jeg kunne aldri tenkt meg noe kredittkort med de rentene som er på dem. Hadde klart å betjene det, men jeg tenker hvis jeg ikke har råd til å betale det nå har jeg ikke råd til det.

Jeg har kreditt i banken just in case men det har alsri blitt brukt og kredittkortet kaster både jeg og sambo hvis vi får det.

Dessuten er det mange som kjøper på avbetaling, igjen, har man ikke råd å betale for hele greia har man vel ikke råd til det i utgangspunktet. Det koster jo såååå mye mer på den måten.

Synes bare det er så merkelig når jeg f.ex ser på luxusfellen eller hører folk som ikke klarte å sjønne at dem ikke hadde råd til tingene de kjøpte, eller kjøper dyre ting og ferier på kreditt:S

Ikke rart at så mange sliter med økonomien sin, man kommer jo aldri ovenpå når man først har begynt virker det som.

Er det noen som kjenner seg igjen? Noen som sliter på grunn av ikke fullt så kloke valg...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes mastercard / kredittkort er en herlig oppfinnelse. Da jeg kan betale regningene mine, og stort sett bruker de til eventuell netthandel, nødløsning før lønna kommer eller ferie. - Føler det som en større sikkerhet i flere tilfeller enn å legge igjen spor etter visakortet.

- Men det er nå meg da.

Skrevet

ja det er jo veldig greit for personer som deg da, du har vel kontroll, men tenker på dem som til slutt ender opp i luxusfella åsså fatter de ingenting hehe....

Skrevet

Er nok mange som ser på kredittkort som en enkel løsning.. Man kan jo bare bruke og bruke til man får regning.. :s Er nok ikke alle som har kontroll, noe som er synd.. Er og veldig, nesten for enkelt å få kredittkort.. Husker når jeg som student åpnet en konto i postbanken, sa jeg ikke ville ha kredittkort, men fikk for det.. (fattig student uten fast inntekt.) Skjønner ikke at det var mulig.. Klippet det i 2 jeg.. :)

Og nå har jeg og samboer kredittkort som blir brukt til billetter, netthandel osv pga forsikringen. Men vi har hvertfall penger før vi bruker det.

Skrevet

Kredittkort kan være en fin ting for de som klarer å ha kontroll!

Jeg har ett kort, som er rentefritt de første 40 dagene (hvis ikke hadde jeg ikke brukt det!).

Jeg bruker det når jeg er i utlandet og når jeg skal kjøpe større ting med levering hjem til meg, sånn som sofaen vår for eksempel. Jeg synes det er veldig greit at beløpet ikke trekkes rett fra konto i disse tilfellene.

Det blir aldri brukt mer penger enn det vi har på konto en vanlig måned uansett. Jeg har nemlig lært fra den gangen jeg måtte kjøpe nytt kjøleskap (noe som ville bli betalt etter neste lønning helt greit) men så i tillegg måtte jeg reise langt vekk i en begravelse i nær familie (koster flesk til nordnorge på kort varsel...). DA ble det for vanskelig å betale alt på en enkelt måned og det tok noen måneder å få det nedbetalt. Det var skikkelig guffent altså, og noe jeg aldri gjør igjen...

Skrevet

Jeg synes kredittkort er genialt. Kortet jeg har er gebyrfritt, jeg får 1% av verdien av alt jeg kjøper med kortet og det er 45 dagers rentefrihet. Altså tjener jeg faktisk på det (for jeg betaler alt innen rentefritaket går ut). Men jeg vet jo også at det sitter stakkarer rundt i norske hjem og finansierer min fortjeneste på ordningen. Den enes død den andres brød ...

Skrevet

Nei, jeg kjenner meg ikke igjen. Bruker ofte kredittkort.

Skrevet

Absolutt nei, nei, nei! Jeg kan ikke ha kredittkort! Jeg kjøpte en scooter på kreditt for to år siden, og gikk i ti tusen i minus hver eneste mnd. Det var et kjempebillig kort, og jeg betalte vel rundt 50 kr i debittrenter hver mnd, for det kom jo alltid penger inn på det, men det var så vannvittig vanskelig å betale ned på det. Ikke fordi jeg ikke hadde penger, men fordi jeg ikke har flust, og må leve litt trangt de mnd jeg har ekstrautgifter, og det gadd jeg aldri når jeg hadde "penger" på kontoen. Endelig, i år, når jeg fikk feriepengene fjernet jeg kreditten. Jeg søkte om ny kreditt når jeg skulle kjøpe sofa, men det var kun fordi jeg visste at jeg snart fikk skattepengene på konto og kunne fjerne kreditten.

Nå, etter jeg har fjernet kreditten, får jeg faktisk spart penger. Jeg klarer å se gleden av å se pengene øke... ikke bare at minuset minsker...

Det tar meg et halvt minutt å gå i nettbanken og få kreditt på 25000, og jeg får det på sekundet, men det kommer jeg kun til å gjøre om det er skikkelig krise, og jeg vet at jeg klarer å fjerne det om ikke lang tid!

Men det er ikke alle som er like håpløse som meg da! Heldigvis!

Skrevet

Elsker kredittkort! Elsker Mastercardet mitt. Betaler reiser med det og får reiseforsikring med i summen. Passer meg bra!

En ting JEG blir skremt av, er hvordan du legger nesa di i hva den som står forran deg i matkøen bruker av kort for å betale! Skremmende....

Skrevet

HAHAHAHA, ja jeg spionerer på korta til folk i matkøen:D:D:D. Husker ikke helt tilfelle men noe var det som gjorde at jeg kikket bort... Men hvem betaler mat på kreditt... hmmmm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...