ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 6. september 2009 #1 Skrevet 6. september 2009 Lillegutt her har spist så lite i dag... Ligger bare 2-4 min på en pupp før han ikke vil ha mer. Hjelper ikke særlig med andre puppen heller... Så i ettermiddag måtte jeg pumpe den puppen han har nektet å spise av i hele dag, og da tømte jeg 130 ml!!!! Så mye har jeg aldri pumpet ut fra en pupp før... Håndmelket sikkert de siste 30-40 ml... Rett og slett puppenekt i dag... Men grøt vil han ha da... Så når vi nå snart skal finne senga for natta så håper jeg han vil ha pupp... Andre som opplever småspising i perioder? 4 mnd er lillegutt.
PrøvLykken Skrevet 6. september 2009 #2 Skrevet 6. september 2009 Har hatt noen sånne dager. Blir veldig stressa, men det gåår bra med henne likevel. Hun spiser aldri mye, men er kvikk og fin og vokser. Hun er bare 3 mnd snart, så hun spiser ingenting annet enn mm. (Har vært sånn i 3-4 dager to ganger)
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 6. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 6. september 2009 Han ser ikke ut til å være skrubbsulten heller, er stort sett fornøyd bortsett fra da han er trøtt og nekter å sove. Var på kontroll på onsdag, og han har gått opp 300 gram på 10 dager, så han går da fint opp i vekt. Er egentlig ikke så bekymret for Lillegutt, men mer for at melkeproduksjonen skal gå ned... Begynte på grøt etter kontrollen onsdag fordi han spiste så ofte om natta at jeg ikke fikk sove omtrent pga mating... Og når han ikke sover på dagen heller, så ble jeg veldig sliten. Så da sa hs at jeg skulle begynne med grøt på kvelden. Så nå er jeg bare redd for at han skal ta igjen mat på natta igjen... Men det er vel sånn, at babyer også spiser mindre i perioder sånn som oss voksne. Mulig han har en periode han ikke vokser så mye nå. Takk for svar
LillaGorilla♥♥ Skrevet 6. september 2009 #4 Skrevet 6. september 2009 Snuppa tar ikke pupp pga hun var prematur, men jeg pumper morsmelk og gir på flaske, så jeg har jo rimelig grei oversikt over hvor mye hun spiser til enhver tid. Jeg merker også at hun har enkelte dager da hun spiser mindre, halve flasker ift det hun pleier etc. I starten bekymret det meg, men nå bryr jeg meg ikke om det så lenge ungen ellers virker frisk, går tilfredsstillende opp i vekt, og det ikke pågår over for lang tid. Som regel varer det jo bare en dag eller to, så er vi back on track:)
Knotten & lille persille Skrevet 7. september 2009 #5 Skrevet 7. september 2009 Lille persille er veldig småspist til vanlig. Nå er hun straks 5 mnd og spiser sjelden mer enn 130 ml i et måltid. Noen dager er det full nekt og bare noen få min suging på en pupp før hun er fornøyd. Var veldig stresset over dette tidligere, gikk litt lite opp i vekt en periode, men har innfunnet meg med at det er slik hun er. Storebror var likedan og la nesten ikke på seg fra han var 7 mnd til 1 år. Han veide kun 8 kg på 1 årskontrollen. Idag er han en normalvektig, frisk gutt. Jo mer jeg stresser, jo mindre vil hun spise. Det eneste som er kjedelig er at jeg i perioder må amme fryktelig ofte. Så lenge de legger på seg og følger kurven så tror jeg vi må slappe av. De får vel perioder de blir matleie slik som oss:) Det jeg har gjort i slike puppenektdager er å pumpe etter måltidene for å få tømt slik at ikke mengden minker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå