Gå til innhold

Jobbe i Barnevernet - Er det sosionomutdanning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som arbeider innenfor, som kan si litt om evt utdanningsforløp / årsinntekt ?

Takker for eventuelle svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ingen standardisert utdanning, men flertallet er nok sosionomer eller barnevernspedagoger. I tillegg finner man en god del førskolelærere, allmennlærere, ped-utdanninger fra universitet og et mindre innslag av folk med ganske ikke-relaterte utdanninger.

Om du er sikker på at barnevernet er det du vil, hadde jeg nok satset på barnevernspedagog. Jussen der er mer rettet utelukkende mot barnevernsarbeid enn jussen på sosionomutdanningen. Samtidig gir sosionomstudiet deg et litt bredere nedslagsfelt om du skulle få lyst å gjøre noe helt annet.

Begge utdanningene er treårige bachelorgrader (evt fire år på deltid).

Skrevet

Takk for svar:)

Tenkte jeg skulle starte opp etter endt permisjon, slik at jeg pgså kan få mer tid med den lille som kommer i februar. Virker veldig spennende og meningsfylt.

Skrevet

De som er utdannet allmennlærer, tjener de like mye som de med barnevernspedagog utdanning? Er det like lett å få jobb, kan de gjøre samme jobb?

jeg er ikke hi,men skal også studere etter endt permisjon, og er så usikker på de to utdanningene, men heller mer mot lærer, men begge yrkene fascinerer meg...

Skrevet

jeg er nyutdannet sosionom, har 330 000 i året... De på kontoret som har 10 års ansiennitet ligger oppunder 400 000 i året...

Skrevet

20.02 her

I barnevernet altså!

Skrevet

Jeg jobber ikke der enda, men målet er å ende der. Jeg tar deltidsstudiet ved DHS, over 4 år. Jeg valgte sosionom, og ikke barnevernspedagog, fordi jeg ikke tør å si at jeg er 100% sikker på å takle en jobb som går på å møte barn i slike situasjoner, jeg ville ha flere ben å stå på.

Skrevet

Tror lønna stort sett blir den samme i samme stillingskode, ja. Like lett å få jobb er det nok ikke, men langt fra noen umulighet. Hadde ikke satset på det som utdanning om du primært tror du vil jobbe i barnevernet, men om du likevel blir lærer og så finner ut at du vil gjøre noe annet kan det være en jobbmulighet.

Skrevet

Lagret litt fort jeg, skulle jo skrive mer..

Studiet jeg går er lagt opp over 4 år, de to første, samt siste er deltidsår, og 3. året er først et semester på skolen og så et semester i praksis.

Studiet krever også enten relevant praksis i 2 år, eller at du jobber minst 50% i en relevant stilling under studiet de årene det er mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...