Gå til innhold

Teite mannfolk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mulig jeg irriterer meg mer over mannen min enn jeg gjør til vanlig, men f... heller altså. De er søren ikke smarte vesner, syns alt han gjør er halvveis og halvhjerta. Sånn som at han skulle male soverommet, så gadd han bare ta to strøk, når det trengtes 3. Nå irriterer jeg meg over at jeg ser grønnskjæret fra tapeten under flere steder. Så bestemte han seg for å legge glassmosaikk over kjøkkenbenken, men tror dere ikke han klarte å skrape opp 50 % av flisene slik at det ser bare helt for jævlig ut. I tillegg til dette forventer han at jeg skal skryte av han. Ikke f.

Kan ikke forstå at han ikke kan irritere seg litt mer over seg selv. Ser han ikke at det beste vil være å få det ordentlig gjort elle rikke gjort i det hele tatt?

Grrrrrrrrrrr

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig det er typisk noen mannfolk å bare gjøre ting halvveis. Har en sånn selv. Og det irriterer vettet av meg at ting ikke blir gjort ordentlig og helt ferdig. Men maser jeg, så blir han bare sur, eller sier at han skal gjøre det i morgen...

Skrevet

Det er vel bare sånn det er... hvis det er noe som skal gjøres nøye og bra så er det mor som må trå til. Tro ikke jeg mener at det ikke fins menn som gjør ting bra. Det er jo veldig forskjell på oss alle - menn og kvinner. Hjemme hos oss er det jeg som er nøye, mens mannen er rask. Jeg kan bruke 5 minutter på å skjære opp en løk f.eks. mens han gjør det på 1 min.

Utfordringen er så klart å fordele jobbene sånn at resultatet blir best totalt sett - selv om det bryter mot kjønnsrollemønster etc.

Nå forstår jeg jo så klart at du som er gravid kanskje ikke bør male det der siste strøket og dermed er avhengig av din mann.. ikke lett å løse hvis han nekter, nei. Håper det blir bra til sist.

Skrevet

Aahh.. Vet hva du mener! Min man gjør mye, men han gjør det på sin måte, noe jeg ikke alltid setter pris på!

En dag for eksempel, så hadde vi nettop hatt en større diskusjon om økonomi og at vi må spare der vi kan, og så finner jeg ut at han syns at det er nødvendig å "varme opp" dusjen et kvarter mens han gjør andre ting. Når vannet blir varmt på tre sekunder så virker det forferdelig lite gjennomtenkt. (han bruker veldig varmt vann når han dusjer, så dette tømmer tanken)

Mulig jeg er hormonell altså, men det får da være grenser!

Skrevet

Skjønner 100% hva du mener! Samboeren min har holdt på å pussa opp kjøkkenet i snart 1 år nå. Mangler fortsatt tapet på veggene. Tror han brukte 2 mnd bare på å flislegge over kjøkkenbenken, og det kjøkkenet er lite! Atpåtil vil han ha skryt;) Tror det bare en sånn mannfolk er. Men utrolig irriterende når de begynner å dille med alt mulig annet småting istedet... Som å henge opp en hylle (og bruke 3 dager på det.) osv... Menn er og forblir menn.

Skrevet

Fint å se det er fler som kjenner seg igjen. Men det værste er at det er ikke det at han ikke vil jobbe mer, men han blir liksom lei. Så i stedet for å male siste strøket på soverommet begynte han å legge fliser på kjøkkenet. Det var jo mye mer spennende enn å male soverommet enda en gang. Det er alltid sånn. Som at han fortsatt har ett strøk som skulle vært malt forran på huset. .Vi malte huset i sammen i fjor høst, men måtte nøye oss med ett strøk forran ettersom kulda kom. Han sa han skulle ta denne siden når våren/sommeren kom. Nå er det høst og denne siden på huset er ennå ikke malt. I stedet har han malt, lagt fliser og snekret på loftet. Høres ut som han er et skikkelig arbeidsjern, men la meg understreke at han elsker å holde på med snekring osv. Må alltid ha noe å gjøre han. Bare idiotisk at man ikke kan gjøre seg ferdig med en ting først. Lurer på hva som skjer om jeg begynner så samme måte. Finne frem klær som skal vaskes, putte ivaske maskinen men ikke skru på foreksempel, eller rydde huset men ikke vaske, dekke på til middag, men ikke lage middag osv....

Grrrrrr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...