Gå til innhold

Øh... merker dere sokkene også til bhg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Virker litt stress.. Hvordan gjøres evt det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Merker ikke undertøy.

Et tips er å ha undertøy i en sånn blank plastmappe som ofte følger med undertøy, sengetøy osv. Skriv navnet på mappen. Siden den er gjennomsiktig ser du straks noe mangler og trenger påyll.

Og det holder seg på plass blant gensere og andre klær.

Skrevet

Men nøkkelordet her er "trenger påfyll". Du MÅ ha et budsjett for kjøp av flere sokker etterhvert. IKKE krev at saken skal etterforskes og løses hver gang en sokk eller to er forsvunnet i barnehagen.

Skrevet

Ja, skriver initialene til barna med tynn sprittusj i kanten på sokkene. Ikke fordi det er krise om et par sokker forsvinner eller noe, men fordi jeg vet hvor irriterende det er for de ansatte å jakte på sokkenes rette eier.

Skrevet

Fins flotte merker man kan stryke på all slags klær :))

Skrevet

Initialer med tusj i kanten. Min jente er besatt til å kle av seg i barnehagen, så her merkes alt fra topp til tå. Dessuten er det mye lettere å se forskjell på klærne til jentene, bruker nesten samme str i sokker og truser.

Skrevet

Ungene har tøfler i barnehagen (sandaler) har aldri skjedd at de har mistet sokker de har hatt på seg, så jeg ser ikke helt problemet.... Merker ikke sokkene, men alt annet inkl sko/støvler og sandaler. Strykelappene fester fint inne i sko og støvler også, bare å være litt forsiktig med strykejernet :-)

Skrevet

Jeg har ikke merket noe av klær annet en utetøy, sko ol. Min er såpass stor at han kler ikke av seg i barnehagen da. Har aldri forsvunnet noe.

Skrevet

Jeg merker sokker som skal ligge i skifttøyet, de som er på er ikke noe problem, men skifttøyet ligger i skap som ungene lett klarer å rote ut av. Da blir det stress for de ansatte og skal finne ut hvem som eier hvilke sokker.

støtt og stadig spør de ansatte om vi eier noen av parene som har vært på vandring så regner vel med at ikke så mange andre foreldre merker sokkene der.

Jeg stryker strykelapper i de sokkene som skal ligge i bhg, etter en stund har jeg fått nok par med merke slik at jeg kan rotere mellom de når noen er til vask, og deror ikke trenger å merke flere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...