septbaby09 Skrevet 6. september 2009 #1 Skrevet 6. september 2009 Var å badet i svømmehall fredag var da 38 uker, var det dumt el? Så nemlig i et innlegg her at noen hadde fått beskjed av jordmor at etter ca 36 burde man ikke det. Ikke jeg fått beskjed om, hun sa tidlig i sommer at det ikke var noe problem å bade, uansett, sålenge vannet ikke har gått.
nesten30 Skrevet 6. september 2009 #2 Skrevet 6. september 2009 så lenge slimproppen ikke har gått og livmorhalsen har begynt å åpne seg kan du bade:) Det er jo først og fremst infeksjonsfasren en tenker på. Og i offentlige svømmehaller er vannet så kloret at risikoen for å bli smittet av noe er liten. Offentlige boblebad derimot er ikke så rene som basseng.. derfor bør du unngå boblebad. Tror ikke jeg ville bekymret meg for badingen på fredag, men vær obs på tegn til infeksjon. Men, etterhvert nå begynner jo kroppen å gjøre seg klar for fødsel, så tror kanskje ikke jeg ville ha gått i svømmehallen flere ganger før fødsel nå
septbaby09 Skrevet 6. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 6. september 2009 Får satse på det gikk bra, fristet bare så veldig med varmt vann, og føle seg litt vektløs, men det hele endte med skikkelig sterke og vonde kynnere, startet redd før vi gikk i bassenget og et par timer;( Aner ikke om slimproppen har gått, ikke sett noe til det ihvertfall, og om det er noe åpning vet jeg heller ikke. Ikke blitt sjekket for noe sånt.
Maisie Skrevet 6. september 2009 #4 Skrevet 6. september 2009 Men for noen så går jo vannet veldig plutselig, og dersom man er i et basseng, kan det hende man ikke kjenner det. Og ikke alle vet om de har begynt å åpne seg eller om slimproppen har gått. Så man bør være forsiktig med å bade i offentlige bad etter uke 36. Boblebad ville jeg også ha holdt meg unna. Offentlige sådan. De man har hjemme, vasker man vel regelmessig.
septbaby09 Skrevet 6. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 6. september 2009 Var det jordmor sa til meg, at eneste var at man ikke kjenner om vannet går. Om man var redd, kunne man evt putte inn en tampong. Ang boblebad vet jeg de ikke anbefaler det pga varmen, ihvertfall det jeg har hørt Men jeg kjenner jo han beveger seg, så må vel bare tro dette er greit.
Maisie Skrevet 6. september 2009 #6 Skrevet 6. september 2009 En tampong? Men en tampong er jo ingen propp som tetter igjen, akkurat. Dersom alt vannet går med en gang, så stopper ikke tampongen det.
septbaby09 Skrevet 6. september 2009 Forfatter #7 Skrevet 6. september 2009 det var mer for å kunne kontrollere etterpå, samtidig beskytte om man var redd for evt infeksjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå