Gå til innhold

ang søke fødeplass... og ord ul

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg var hos legen da jeg var 7-6 på vei og nå er jeg 10-4... jeg har ikke fått noen bekreftelse på at det er blitt søkt fødeplass til meg...heller ikke time til ord ul. det er kanskje litt tidli enda? sist jeg var gravid husker jeg at jeg snakket med legen om dette tema men ikke denne gangen... glemte det helt vekk... går dette automatisk... har en veldig flink lege og tviler ikke på at han gjør jobben sin. jeg skal føde på et lite sykehus, kan ikke tenke meg at det er venteliste og sånt men....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste steder tror jeg det går av seg selv, dvs legen sender nok inn noen papirer så sykehuset vet hvem de skal innkalle til ultralyd, men hvis ikke det er flere sykehus å velge mellom, så gjør han nok det automatisk. I Oslo-området må man søke om plass fordi her er det mange sykehus å velge mellom og noen er mer populære enn andre og er dermed vanskeligere å få fødeplass på. Jeg ville tatt en telefon til legen i morgen og spurt for sikkerhets skyld. Kjedelig å få ultralyd for sent fordi legen ikke har tenkt på at han må sende inn noen papirer.

Skrevet

Det er vel bare i Oslo hvor det er flere sykehus og hvor det ofte blir fult en må søke om fødeplass.

Andre steder går det automatsik til nærmeste sykehus.

F.eks. her i Bergen går papirene automatisk til Haukeland, mens en må sende inn egen henvendelse hvis en vil på Voss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...