Gå til innhold

Hvordan var deres fødsler sammenlignet med mødrene deres sin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff så var det denne fødselen da :/

Gruer meg forferdelig, og lurer bare på fra dere som har vært borti dette før, var deres fødsel(er) lik moren deres sin(e) fødsel(er) ?

Mamma har født tre barn, der jeg ble tatt med hastekeisersnitt, ene broren min med tang, og sistemann kom på "vanlig" vis. Forholdsvis lange fødsler, alle kom over termindato.

Bør jeg forvente noe lignende eller er det bare en myte at fødsler "går i arv" ?

Takker for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fødselen min kan ligne litt på mamma sine, hun fikk både meg & broren min for tidlig. Og det gikk veeldig fort begge gangene. Når jeg fikk datteren min for 3 år siden så kom hun 3uker å 4 dager før tiden. Å det gikk veldig fort å greit!

Så jeg tror litt på denne myten... Men håper lille gutt vil holde seg inne litt lengre enn det jenta mi gjorde ;)

Skrevet

Min mor kunne ikke føde vaginalt ved noen av sine fødsler, så jeg spurte jordmor om dette. Fikk til svar at hennes fødsler ikke hadde noen betydning for min(e), og at det uansett er flere faktorer som spiller inn underveis i en fødsel. I tillegg poengterte hun at det har skjedd mye på 30 år rent medisinsk sett.. Noe som gjorde meg veldig glad, da jeg "alltid" har vært forberedt på at jeg kanskje ikke skulle kunne føde naturlig! :)

Skrevet

Min jordmor sier at en kan sammenligne fødslene til sin mor og søster hvis en har samme kroppsfasong...

Skrevet

Min forrige fødsel lignet hverken på mamma eller lillesøsters fødsler. Jeg fødte på termin, de 10-14 dager på overtid. Min fødsel var laaaang og veldig tøff mot slutten, lillesøsters første var relativ kort og grei, andre kortere og tøffere. Begge mammas var normale, vondere med nr 2 enn med første.

Håper at denne fødselen skal gå fortere, men både søster og mamma har hatt tøffere fødsler med nr 2, så jeg håper bare jeg ikke er lik dem der heller..

Skrevet

Min fødsel gikk mye fortere enn fødselen til min mor. Min fødsel var på 6 timer og hennes første fødsel på 12 timer. Det trenger ikke å ha noe å si.

Skrevet

Min første fødsel var "klin lik!" Startet med at det var seteleie (3.generasjon som har seteleie hos oss: mormor, mor og nå meg) Startet med spontan vannavgang kl 06.30 om morgenen, akkurat samme tid som mamma! Men deretter ble det litt ulikt, for junior (som svevde rundt i magen som en liten astronaut =ikke festet) falt skjevt ned i bekkenet. Men det visste jo ikke vi, så etter mange timer og mye prøving ble det hastesnitt. Det gikk fint, og jeg kom meg fort. Angrer ikke et sekund på at jeg forsøkte setefødsel. Jeg kan jo "skryte på meg" minst 1/2 fødsel. Det var jo bare siste biten som ikke gikk.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...