Musemor med tre søte små Skrevet 6. september 2009 #1 Skrevet 6. september 2009 Ser det opereres med to guide-linjer på når man tidligst kan teste. Den ene sier 10 DPO, den ander 4 dager før IKM. Vet at de fleste har en lutealfase på 14 dager og da blir 10 DPO og 4 dager før IKM likt, men hvordan blir det med meg som har en lutealfase på 16 dager? Vil 10 DPO, eller 4 dager før IKM (12 DPO) gjelde?
2010 Mammaen Skrevet 6. september 2009 #2 Skrevet 6. september 2009 Jeg vil si at 10 dpo fremdeles gjelder, for egget befruktes jo til samme tid og hcg vil produseres i samme tempo selv om man har lengre lutelafase. Men folk er jo forskjellig og noen kan teste tidlig, og andre får ikke positiv test før sent.. Hvor mange dpo er du?
Musemor med tre søte små Skrevet 6. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 6. september 2009 Er bare 3 DPO nå så det er dessverre lenge til jeg kan teste uansett. Ble bare sittende å tenke på det. Og du??
jkristin81 Skrevet 6. september 2009 #4 Skrevet 6. september 2009 Kroppen begynner ikke å produsere Hcg før egget fester seg, og det kan vel variere fra 6-9 dager etter eggløsning mener jeg å ha lest. Det er nok mye av grunnen til at mange ikke tester positivt før rundt IKM, i tillegg til at hormonet stiger fortere hos noen enn hos andre. På clearblue sine pakker mener jeg det står at bare ca 50 % av en testgruppe testet positivt 4 dager før IKM.
2010 Mammaen Skrevet 6. september 2009 #5 Skrevet 6. september 2009 da har du noen spennende dager foran deg :-) Jeg er 11 dpo i dag og testet svaakt positivt på billigtest.. Spennende å se om det er sterkere strek i morgen :-)
Musemor med tre søte små Skrevet 6. september 2009 Forfatter #6 Skrevet 6. september 2009 Ååå så spendende 2010-håpet :-) Håper virkelig du er gravid. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå