Gå til innhold

betennelse i visdomstann og fikk trekke??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen av dere som har opplevd dette en gang for dere har vaert gravid, aa har hatt betennelse i visdomstanna og fikk trekke sjol om man er gravid?? jeg er i uke 24 naa og har faatt ei visdomstann nede som gjor saa vond og saa kommer det gult puss ut fra tannkjottet naar jeg klemmer bak i der, og det lukter som om noen har dodt bak i kjeften paa meg (lol) uff..... jeg har aldri trekt en eneste tann hos tannlegen, saa jeg er driiiiiit naervos !!!!!!

Hadde haapet noen hadde vaert i samme baat som kunne ha "made me more calm" huff.......

klem fra meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har vondt får du trekke. Gå til tannlegen du, så vil nok han/hun se an hva dere bør gjøre.

Du får også smertestillende i etterkant, jeg fikk utskrevet pinex forte faktisk, selv om jeg ikke fikk bruk for den.

God bedring! Ikke noe godt å ha tannverk!

Skrevet

Du må gå til tannlegen og få en vurdering. Kan kanskje være lurt å prøve å holde det i sjakk til etter fødselen ved at tannlegen kan spyle med saltvann/Corsodyl og du også kan prøve å holde det så rent der som mulig; så kan det kanskje roe seg en god stund.

Men du får som sagt høre hvilke vurdering tannlegen gjør, om evt fjerning ser komplisert ut osv.

Og husk å nevne frykten du har for dette siden store psykiske påkjenninger (f.eks at man blir veldig redd) i ytterste konsekvens kan sette igang en fødsel.

Lykke til!

Skrevet

Snakket med tannlegen om bedøvelser og røntgen ved graviditet. Det fint flere bedøvingsmidler som ikke er noe farlig. Røntgen får man ikke ta før etter uke 18 og UL. Men om det ble krise kunne de pakke inn gravide i beskyttende kapper også ta det likevel. Er jo blitt mer moderne nå med digital røntgen som utgir mindre stråling enn den gamle metoden..

Ikke bra for hverken den eller barnet å ha vondt. Har trekt alle fire visdomstenne (ikke mens jeg var gravid) og syns ikke det var ille. De værste er å holde munnen oppe mens de driver på oppi der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...