Gjest Sekretøsa Skrevet 6. september 2009 #1 Skrevet 6. september 2009 Noen som har en enkel, men god en?
Grigri m/3 gutter Skrevet 6. september 2009 #3 Skrevet 6. september 2009 Jeg lagde en senest i dag. Kjøper ferdig bunn, så det har jeg ikke oppskrift på. I fyllet bruker jeg ca 300-400 g kjøttdeig som jeg steker ikke helt igjennom, lager det i litt store biter i stekepanna, ikke sånn kjempefint oppdelt. Har i litt bacon i biter også, 100 g. Kan ha løk i også, jeg hadde ikke det i dag. Ha det stekte fyllet i paibunnen, ha i feta i biter, litt salt, pepper (evt hvitløkspepper), jeg hadde litt chili i. Strø over raspet ost, og ha over eggestand laget av 4-5 egg, vispet med 1-2 dl fløte. Stekes på 200 grader i 30-40 minutter, varierer med ovnen.
hettinettifletti Skrevet 6. september 2009 #4 Skrevet 6. september 2009 Fyll: 500g kjøttdeig, 1pk bacon, 200g frisk sopp, 1-2 buljongterninger, 1 stor gul løk, 1/2 dl hot chillisaus, 2 ss frisk hakket timian,2 ss soyasaus, 2-3 pressede hvitløkfedd, 1/2 ts malt hvit pepper, 1 boks creme fraiche, 2 dl et ost. Stek kjøttdeig sammen m bacon, ha i skivet sopp, hakket løk og de øvrige ingr. unntatt creme fraice og ost. La alt putre under lokk i ca. 1/2 time, smak det godt til. Rør i creme fraiche og la alt avkjøles. Osten drysses over til slutt i formen. Og du trenger jo selfølgelig paideig! Denne er kjempegod, fin å lage dagen før den skal spises også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå