Gå til innhold

Manuell terapeut mot kolikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår har mest sannsynlig kolikk. Mye skrik og gråt og hvertfall over den mengden som er definert som kolikk.

Vi har prøvd masse ulikt for at hun skal ha det mindre vondt, men hun skriker masse om ettermiddag/kveld enda. Vi lurer på om vi skal kontakte manuell terapeut.

Noen som har erfaringer med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ikke erfaring selv men har to veninner som har fått behandling hos manuell terapeut for kolikk. Babyene da altså.

De fikk i allefall kjempegodt resultat av dette og jeg tenker at det blir min plan dersom vi fåt kolikkbarn.

Har forstått det slik at en manuellterapeut er bedre enn kiropraktor fordi han er mer varsom med leddene og ser mer helhetlig på plagene.

Men det kan vel være forskjellig. Har vært til kiropraktor selv engang og det var jo litt voldsomt:) Regner med at de er mer forsiktige med babyer.

Skrevet

Jeg gikk til manuellterapaut med Adrian,som hadde kolikk. Følte han ble litt bedre,men ikke så mye.

Skrevet

Hmm,. Jeg snakket vel med deg her om dagen, Emma&Adrian.

Vi syns minifomen hjalp litt det første døgnet, men nå syns jeg ikke det mer. Trorjeg. Er så surrete i hodet av skrik at jeg ikke helt klarer å holde styr på antall timer skrik mer.

Hvor mye skrik er normalt om de ikke skal regnes som kolikkbarn mer da? Hva må man forvente uansett?

Skrevet

Hei. Vi gikk til manuell terapaut fordi vi trodde jenta vår hadde kolikk, viste seg at det var nakken som var problemet hos henne da... Hun ble veldig mye bedre etter bare første timen. Hadde i alt 6 timer på henne. Hvorfor ikke prøve, om det hjelper -kjempebra! om ikke så har dere iallefall prøvd. For hun har det tydelig vondt som det er. Har du prøvd kolikkmasasje?

Skrevet

Vi skal prøve kolikkmasasje. Link til gode oppskrifter?

Hvordan er det med manuell terapeuter, man bare bestiller time selv? Koster det mye?

Skrevet

Du må bestille time selv ja =) Og det er gratis for barn under 12 år =) Så ring i morgen ;) Og lykke til =)

Skrevet

Hehe, mente det mer som "man trenger ikke henvisning fra lege", da. :) Skjønner jo at ingen andre bestiller for oss. H ehe:)

Er det gratis helt uten videre for barn under 12?

Skrevet

Var jo det jeg og mente :P (regnet med at det med eller uten henvisning liksom ;) )

Jepp er gratis helt uten videre ;)

På manuellterapi.no finner du den som er nærmest deg =)

Skrevet

Manuellterapaut hjelper jo litt da,så prøv det også :)

Føler med deg! Mannen min her sier manuellterapi hjalp mye,men jeg husker omvendt hehe,,men jeg har fortrengt mye av den tia,så jeg kan ikke så med hånda på hjerte om det hjelper eller ei dessverre.

Man blir surrete av mye skrik ja!

Skrevet

Ja, ringer i morgen vi. Hele dagen i dag er ille foreløpig.

Nå dro mannen ut med jenta i vogna litt, for å se om det hjelper. Og så kan jeg lage middag etterhvert. Blir helt stressa av dette, får jo fordøyelsesproblemer selv (selv om jeg vet at det ikke er sikkert det er det kolikk er).

Er også engstelig for at lecitinen jeg har tatt kan ha påvirket henne.. Over lista på bivirkninger var det nemlig magevondt, diare og den slags plager...

Skrevet

Uff.får håpe hun blir bedre snart! For både deres og hennes del. Er fryktlig slitsomt med baby som har magevondt.

Skrevet

Ja... Håper det jeg også. Hvor mange behandlinger er det evt vanlig med om manuell terapi funker? Og pleier slike steder å ha lang ventetid? Hver kveld er jo som et lite helvete nå....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...