Gå til innhold

dere som har menn som pusser opp i hus og hjem

Anbefalte innlegg

Skrevet

forventer dere at de skal bidra like mye med husarbeidet som før? det gjør ikke jeg, selv om det blir mye på meg, forsøker jeg å gjøre litt hver dag (så lenge bekkenet tillater det). Han holder på 10 timer hver dag i helgene og tre timer hver kveld etter jobb og bygger nytt anneks i hagen vår. Moren min ymtet frempå at han måtte hjelpe meg med husarbeidet, noe jeg fnyste litt av. Han vasker opp, henger opp tøy og gjør forefallende inne, men jeg syns ikke han skal skure hus når han jobber så mye.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med deg der! disse mennene gjør faktisk noe!!! og skulle de i tilegg bidra like mye inne som oss,så måtte de nok att andre ting på vent. da blir det jo fort en prioriteringsak! nytt aneks eller blankere gulv...

Jeg holder med deg;)

Skrevet

Nope, synes heller ikke de skal jobbe seg i hjel inne, når de er så godt i gang med noe annet! (som vi sannsynligvis ønsker oss også!) Men jeg sier fra når jeg virkelig trenger hjelp til noe, og da får jeg selvsagt det også!

Heldigvis er formen fortsatt grei, med 18 dager til termin, så det går fint!

Skrevet

Nei, han gjør jo mye mer arbeid med huset enn hva jeg gjør når han jobber med oppussingen!

Da er det jeg som prøver å dulle litt med han, og komme med kaldt vann når han er tørst, legge fram håndduk og rene klær til han er ferdig i dusjen etc. Og jeg synes det er kos å gjøre litt ekstra for han.

Min jobb blir da å sørge for at huset ser noenlunde ok ut i oppussingskaoset, at vi har rene klær og sørge for at vi har mat i hus. Jeg lager uansett middagen, men det er bare slik vi har innordnet oss her.

I tillegg til oppussing så har han denne sommeren måttet ta seg av plenklippingen. Vi har en veldig anstrengende plen å klippe, to faktisk, og jeg tør ikke ta den anstrengelsen nå når jeg er gravid. Men neste sommer kommer vi nok til å dele det mellom oss, sånn som vi vanligvis gjør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...