Gå til innhold

Til deg som lærte meg å vaske gulv.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tusen takk, nå har jeg vasket mitt gulv nummer 2 og det blir faktisk ganske koselig. Mannen min og mamman min tror jo jeg har slått meg kraftig i hodet, men sannheten er at jeg kanskje kan vaske et gulv eller 3 i året.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tør jeg spørre om du mener meg som skrev innlegg nr 1 på denne tråden, HI?

http://www.barnetmitt.com/forum/thread/140434287

I så fall. Hyggelig at du lærte, og hyggelig at du setter pris på opplæringen. For det ER hyggelig med et et reint golv! Og jeg går ut fra at golvvasken står seg for kritisk inspeksjon fra mor om du følger oppskrifta jeg gav deg til punkt og prikke. Og, om du tør: Du kan jo påpeke for mor at manglende vask hittil faktisk har kommet av manglende opplæring - opplæring HUN skulle gitt deg for 15-20 år siden!

Men kanskje tid for leksjon 2 nå: Golvvask på kjøkken kan med fordel tas daglig! Da trenger du 10 minutter og 1/2 bøtte tynt grøntsåpevatn, ikke to timer og bøttevis med stinkende salmiakkvatn. :)

Skrevet

hihi, joda det var riktig tråd. Nok en gang tusentakk. Det er faktisk litt gøy å ha gjort det. Hverdag? lol. Ja ja ja, jeg ser hva du skriver. Godt for babyen og ikke krabbe rundt i allt det som er så ekkelt. Ha en riktig god natt.

Skrevet

10 min for å vaske kjøkkengulvet??? Bruker ti min på å ta kjøkken, stue og rommet til mini jeg!

Skrevet

He, he.. Denne tråden hadde jeg også behov for å lese :-) Og jeg er like gammel som HI... :-)

Jeg får kjøpe salmiakk i morgen da.. :-)

Skrevet

Da, 11:14, har du enten stor rutine eller dårlig vask! Tross alt, et golv skal ryddes før det vaskes, for stoler og bord f eks. Ellers blir vasken dårlig.

Jeg klarer også kjøkken/spisestue/stue på 10-12-14 minutter om jeg virkelig ARBEIDER, og jeg skal nok klare kjøkkengolvet selv på 3-4 minutter om det gjelder. Men jeg forventer ikke at en nybegynner gjør det samme, derfor skrev jeg "10 min".

1. innlegger

Skrevet

Jeg bruker uvettes lang tid, så jeg må nok trene litt... bruker ca 1 time på hvert gulv. Leste tråden jeg også og tar til meg tipsene. Takker.

Skrevet

Mitt tips til folk som er dårlige til å vaske eller bruker lang tid; Skaff hushjelp!

Så kan en trygt leve 30 år til uten å lære seg dette med kluter og støvsuger...

Skrevet

Har man parkett på gulvene så bør man ikke vaske hver dag,skal heller ikke bruke mye vann på parkett.

Skrevet

Jeg har ikke råd til hushjelp og er kjempe glad for rådene som kom frem i tråden. Endelig en som turte spørre om det jeg har lurt på lenge nemlig hvordan vaske et gulv.

Skrevet

Hehe litt morsomt å lese at det er en del som ikke vet hvordan man vasker, etter å lest innlegget i linken, fant jeg ut at jeg gjør det helt riktig! Jeg er 24 år, haaater å vaske gulv, men vet at det må gjøres!

Jeg vil imidlertid tipse om at denne langkosten og gulvkluter er noe forbasket herk i forhold til mopper og moppestang!!!

Da mener jeg ikke disse fra jif som selges på butikken med ferdige våte kluter, men den gode gammeldagse som vaskedamer bruker!

Det man da gjør er stort sett det samme som den andre forklaringen, bortsett fra dette med kluter, og to bøtter med vann. trenger bare en.

Man har gennerelt to mopper pr gulv (kommer litt ann på størrelse.) man vasker først med den ene som er fuktig med vann og såpe, og etterpå tørken man over med den andre som er tørr! Voila, så er gulvet tørt og uten skjolder! genialt! 0g ikke minst, denne moppen kommer til mange steder som lankosten ikke kommer til, f.eks under skap og sofa!

Skrevet

Dere inspirerte meg også - jeg vasket hele leiligheta mi i dag! Og godt var det :)

Skrevet

Inspirerte meg også! Inspirerte meg til å lære opp sønnen min sånn at han ikke trenger å skrive sånne innlegg når han er 30.

PS. Jeg vet hvem som skrev forklaringen, ikke ta deg nær av alle surmule komentarene her inne. Sikker på at du er en god mor og du stråler kjærlighet i innleggene dine selv om du velger aneledes en hva jeg ville gjort.

Skrevet

Jeg gjør det på en mye lettere måte. Jeg går ikke ned på kne. Jeg skurer heller ikke. Jeg har mange håndduker som er utslitte, og disse klipper jeg opp i passe stykker, som passer akkurat i en sånn swiffer wet-sak.

Jeg bruker sterkt vaskevann i ei sprayflaske! Så sprayer jeg vinylgulvet mitt, lar det sitte i et minutt eller to, og deretter vasker jeg over gulvet. (NB: Skal ikke brukes på parkett!!)

Jeg kjøper sjeldent serviettene som hører til swiffer`n! De er for dyre, og klipper man opp enten gamle frottèlaken eller tynnslitte bomullshåndduker, så gjør det den helt samme nytten.

Og gulvet blir rent, det.

Lettvint og greit.

Men hadde det vært så skittent som HI sitt gulv, er jeg helt enig med hun som svarte. Og støvsuging/kosting er en selvfølge først, når det er masse smuler og løs skitt som ligger utover.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...