Gå til innhold

Sønn med vanskelig venn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg eller vi, har et lite problem. Sønnen min på 7 år har en god venn han leker mye med. Problemet er at han vennen har så lett for å være negativ og sur overfor min sønn. Han sier negative ting, kritisererer det han sier og gjør osv. Noen ganger prøver han å gjøre narr eller snakke om noe som er sårende for sønnen min.

Jeg skjønner det ikke helt for den gutten virker også nokså knyttet til sønnen min, og vil være mye sammen med han, på skolen og ellers. Sønnen min blir ofte lei seg og usikker av det. Men han forsetter å leke med den gutten uansett. Men han leker også med andre, mer nå enn før. Sønnen min er forøvrig en stort sett snill og omgjengelig gutt, som ikke har problemer med andre barn han leker med.

Mora til denne gutten er veldig hyggelig, og vi har god kontakt. I det siste har hun av og til sagt fra til sønnen sin når han oppfører seg dårlig. Jeg lurer på, bør jeg snakke med henne om det? Synes det er vanskelig å ta det opp egentlig.

Ble langt dette, men: noen med råd eller lignende erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes absolut du bør snakke med moren. Trenger jo ikke å være negativt. Synes det er viktig at barna vet at vi foreldre snakker sammen og vet hva som skjer rundt barna. Om du tar opp dette på en fin måte, er jeg sikker på at denne mamman vil synes det er positivt. Kanskje kan dere alle fire snakke sammen også, så det løser seg på en fin måte for guttene sin del.

De aller fleste vil jo sine barn og dems venner godt.

Lykke til iallefall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...