Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #1 Skrevet 5. september 2009 å slanke meg? Det siste året har jeg slanket meg fra 125 kg til 89 kg (jeg holder fremdeles på) Når har er jeg slank nok? Får hele tiden kommentarer som "nå er det snart ikke mer igjen av deg" og "det er ikke fint å bli for tynn", "Nå må du ikke forsvinne helt" ol. (Sagt i et "negativt" tonefall) Ja, jeg har slanket meg mye men herregud jeg veier jo nesten 90 kg! Jeg har litt igjen før jeg forsvinner liksom. Ja, så spørsmålet mitt er altså når bør jeg stoppe?
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #2 Skrevet 5. september 2009 Spørs vel på hvor høy du er og om du har en kraftig beinstruktur-
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #3 Skrevet 5. september 2009 Litt sentralt kanskje ja... Jeg er 172 antar jeg har normal benstruktur, har ikke sett benstrukturen min siden jeg var 14... alt for mye fett
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #4 Skrevet 5. september 2009 Tror folk kommer med slike kommentarer fordi de er vant til å se deg så mye høyere. Med mindre du er to meter høy har du som du sier litt igjen før du forsvinner. Er du forresten sikker på at kommentarene er ment negativ? Kanskje de prøver å gi deg komplimenter. Stopp når du føler deg vel med deg selv du:) Da jeg slanket meg ga jeg forøvrig beskjed til samboeren min om at han måtte stoppe meg om det gikk for langt i tilfelle jeg skulle miste gangsynet helt i min streben etter å nå vektmålet jeg hadde satt meg.
mitt hjerte ❤ mitt liv Skrevet 5. september 2009 #5 Skrevet 5. september 2009 Først og fremst: gratulerer ) Flink du har vært! Det er faktisk ikke alltid så lett å slutte. Man kan godt si: når du er komfortsbel med vekten din! Men problemet er at når man går så mye ned i vekt (har selv vært der) så klarer ikke hjernen å følge kroppen og faktisk "se" hvordan du ser ut. Du vil lenge, om ikke alltid føle deg større enn det du er... Derfor må du tenke litt fornuftig. Bruk BMI som en veileder-ikke slavisk, men som en veileder- har du mye muskler? har du tung benbygning? Hva med fettprosent? Hvor ligger fettet? Rundt magen-som ikke er bra, eller på hofte, rumpe, lår, pupper-som er sunnere? Kroppen vil også selv si litt i fra, at nå er det nok, nå holder jeg meg her... kanskje du vil kunne fortsette mer senere, men det kan faktisk være greit med en pause: les: ikke begynne å spise drit og ikke trene igjen, men å spise like mye som du forbruker. Kan kanskje være en ide å snakke med en livsstilsveileder?
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #6 Skrevet 5. september 2009 Jeg har mye fett rundt magen. Jeg klarer ikke helt å se i speilet at jeg er blitt tynnere, men jeg ser det jo klart på klærne. Jeg trener mye men har ikke "tydlige" muskler. Hva er en livsstilsveileder?
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #7 Skrevet 5. september 2009 Gratulerer, så flink du er! Jeg har vært veldig tynn og ganske tykk. En god huskeregel når man går ned i vekt er at man tar høyden i cm og trekker fra 110. Og så har man ett slingringsmonn på +- 10%. For deg blir dette 172-110=62 kg som blir idealvekt. Og så skal du ikke veie mindre enn 10% under(62-6,2= 55,8 kg eller over 62+6,2=68,2 kg. Men når du har veid såpass mye som 125 kg, vil jeg tro du kommer til å føle deg vel på ca 70 kg. Du har kanskje også litt ekstra hud og større pupper enn ei som aldri har veid mer enn 70 kg... Jeg er 176 cm og har jobbet som modell i Paris, da veide jeg 50 kg. For noen få år siden veide jeg 105 kg. Nå er jeg lykkelig, gift med drømmemannen, gravid og har det helt supert! Trivselsvekten den siste tiden har ligget mellom 75-80 kg. Og jeg spiser det jeg vil når jeg vil, men jeg følger med på at klærne ikke blir trange, da passer jeg på å bevege meg mer og spise mindre posjoner med mat, og mer grønnsaker og frukt Pass på at vekten ikke overskygger de viktige tingene i livet. Lykke til videre!
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #8 Skrevet 5. september 2009 Takk for fint svar Jeg tenker å gi meg rundt 80 kg jeg... eller kanskje 79 bare for å komme ned på 70 tallet Jeg har stooooore pupper (som skal reduseres når jeg når det tallet jeg er fornøyd med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå