Gå til innhold

Bedre fødsel 2.gang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har de fleste bedre fødsler 2.gang?

Hadde en hard fødsel sist,men håper det skal gå lettere no.

Hvordan var det med rivning 2.gang,for dere som rivnet masse 1.gang?

Takk for svar :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det stemte for min del i hvert fall. Fødselen tok mye kortere tid og det var lettere å presse ut barnet. Dessuten revnet jeg nok litt mindre (men det var ikke så mye første gangen heller).

Skrevet

Jeg hadde en hard første fødsel. Men nr 2 var en vanlig fødsel (i følge jordmødrene) og det var enormt mye lettere. Alt gikk etter boka og je huskeer ikke på den som noe ille sånn som jeg gjør etter første fødsel.

Skrevet

Bra første gang, men mye bedre andre gang. Gikk mer av seg selv, følte at jeg ikke kjempa så fælt, men lytta til kroppen og lot den gjøre jobben. Høres helt teit ut, men det føltes nå sånn. Tok to timer kortere tid også. (seks timer første gang, fire timer andre gang)

Revnet MYE første gang, kun noen pyntesting gang nummer to.

Kun lystgass som smertelindring begge ganger.

Skrevet

Hi her.

Godt å høre at det forhåpentligvis blir bedre denne gang.

Har ikke lyst på en slik fødsel en gang til.

Skrevet

I følge JM har det aller fleste både bedre og kortere fødsler andre gang.

Skrevet

Første fødsel var et evig langt mareritt som endte med klipping, sugekopp og revning fra A til Å. Ble sydd i alle retninger etterpå, hadde revnet frem til urinveisåpningen og bakover (men tok heldigvis ikke lukkemuskelen). Gynekologen måtte sy, var for mye til at jordmor kunne ta det...

Andre gangen tok fødselen mye kortere tid, og jeg revnet ikke i det hele tatt, og det enda ungen var over en halvkilo større :)

Skrevet

Litt heftig første fødsel, med klipp og vakum og epidural.

Andre fødsel var en lystseilas! Kun lystgass, tre timer fra vannet ble tatt, og ingen revning. Kunne født om igjen dagen etter!

Er fryktelig spent på fødsel nr tre, 13 år etter sistemann.

Lykke til! Det er sjelden å høre om noen som får en vanskeligere fødsel andre gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...