3småtroll♥ Skrevet 5. september 2009 #1 Skrevet 5. september 2009 Noen som kan noe om dette? Har hørt at man kan få lagt til rette arbeidtiden når man har barn under 3 år dersom det er mulig for arbeidgiver.. Jeg har nå ammefri slik at jeg starter 08.30 istedenfor 07.30 Hadde også en time på etterm tidligere, men da lille startet i barneh ble detmidre amming og jeg sa fra at jeg kunne jobbe ut hele dagen igjen. Nå virker det som det nærmer seg slutten på hele ammingen, men jeg ser jo det at det kommer til å bli noen forferdelige morgener de dagene jeg må levere alle tre før jeg skal på jobb! SFO åpner ikke før 07.30 heller så da vil jeg uansett komme for sent de dagene mannen min jobber form.(annen hver uke) Så jeg lurte på om jeg skulle foreslå å fortsette med å begynne 08.30 og heller jobbe et par dager ekstra i mnd slik at timeantallet blir riktig. Jeg jobber bare 50% og jobber i hjemmetjenesten der jeg har egne lister som jeg går. Noen som har noen synspunkter?
Gjest splætt Skrevet 5. september 2009 #2 Skrevet 5. september 2009 Jeg begynner en halvtime senere de ukene jeg leverer barna og slutter en halvtime senere. Helst ville jeg begynt en halvtime tidligere de ukene jeg ikke leverer for å jobbe inn, men det passet ikke så bra for arbeidsgiver. Hvis du får det til å gå opp med ekstra dager, og dette fungerer noenlunde for arbeidsgiver, er det vel en grei løsning?
3småtroll♥ Skrevet 5. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 5. september 2009 Ja skulle hvertfall tro at det må være bedre for arbeidsgviver enn at jeg "bare" kommer for sent... Hos oss jobber ingen inn det de kommer for sent pga SFO så det er jo greit, men syns også for barna mine at det måtte vært bedre om jeg jobber 3 dager i uken (nå jobber jeg 3 den ene og 2 den andre) og heller ha bedre tid om morgenen! Andre som har gjort noe lignende?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå