Gå til innhold

Barnevogn-hjelp!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvordan vogn skal dere ha/har dere kjøpt? Syns det er fryktelig vanskelig å velge. Ettersom barnet kommer i desember, må det jo være en vogn som beskytter bra/er lun og at det er god plass til dyne/voksipose etc. Men slik jeg har forstått det, er det Simo og Emmaljunga Duo/Kombi som er best vinterstid, men tunge og store....Huff...Aner ikke hvordan vogn man bør velge.....jeg trenger altså en som er bra om vinteren, men som en gjerne får plass til i en vanlig bil (ikke stasjonsvogn) og er greit å trille på all slags føre. Forslag? Erfaringer??Mottas med STOOOR takk:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan ikke komme med anbefalinger med tanke på desember-unge eller lignende. Men jeg skal få en unge i slutten av desember og har falt på Emmaljunga City Cross med Citybag, er visst noe av det samme som en duovogn bare at den er mye lettere. Men man har jo alltid barnevognbutikker hvor man kan få gooood hjelp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt oss Teutonia Mistral med softbag vi =) Har god plass til saueskinns posen i bagen, har prøvd med et annet barn oppi ;o) Den blir ganske flat sammenlagt og tar da ganske liten plass, også er den ganske lett, veldig ålreit =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Vi har teutonia spirit, og jeg er kanonfornøyd.

Det er en kombivogn, og baggen er stor. Gutten min er født i august, og han lå i baggen hele vinteren MED pose frem til han ble lei og ville kikke mer ; ) Så da får ihvert fall lillegull plass =)

 

Den er tung, men det gjør den veldig stabil (greit siden det er tre hjul), veldig lett å gå med (jeg gikk ca femten km hver dag forrige svangerskap), ikke lufthjul så ingenting som kan punktere, har ikke blitt solbleket - åh ai lååååv it! =D

Hadde ikke bytta den mot noe som helst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi valgte vogn fra Maxi-Cosi da vi ventet vår første for to år siden. Tror den heter Mura. Var helt ukjent med jungelen av barnevogner og hadde overhodet ikke peiling, men vi ble kjempefornøyd. Den har fire hjul, hvorav de foran er svingbare (men ved å trykke på en knapp står de fastlåst som på de fleste andre 4-hjulte vogner). Veldig praktisk når man trenger god svingradius, f. eks i butikken. Vi hadde også Maxi-Cosi bilsete, og de første månedene var det utrolig greit at det kunne monteres på vognen, slik at vi slapp å flytte ungen fra bag til sete hver gang vi skulle ut av bilen. Hvis hun sov, kunne vi bare løfte over bilsetet og sette det på vognas understell. Jeg synes også den er svært enkel å legge sammen. Kjenner ikke til alle andre modeller, men har passet ei jente som hadde Emmaljunga og det var stor tyngdeforskjell på de to vognene. (Bra vogn det også, men jeg savnet de svingbare hjulene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...