Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #1 Skrevet 5. september 2009 Alle dagene blir et marrerit. Om kvelden når jeg legger meg så tenker jeg at jeg skal ikke kjefte, finne på noe kos med ungene neste dag. Men så fort det er morran så er helvete løs. 4 åringen er et marreritt. aggresiv å sur, babyen er sutrete og masete. Jeg er sliten har bare lyst å grave meg ned. ¨blir aldri noe kos her lenger. Ungene har det nok bedre et annet plass.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #2 Skrevet 5. september 2009 Du er forutintatt. Bestem deg heller for å ha en positiv dag, så blir den det i morra!
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #3 Skrevet 5. september 2009 OI! nå trodde jeg noen hadde lest tankene mine og skrevet de ned her... Kjenner så godt igjen hvordan du har det... Veldig vondt å ha det slik! og det er ikke no koslig heller.man føler seg maktesløs til tider! men såklart er det ikke slik hele tiden sjøl om det føles slik når det står på!!
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #4 Skrevet 5. september 2009 Jeg tror nok ikke at ungene vil hatt det bedre en annen plass, men jeg tror kanskje at mor har behov for en aldri så liten husmorferie for å lade batteriene
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #5 Skrevet 5. september 2009 Jo jeg tror faktisk ungene mine hadde hatt det bedre hos noen andre. Er alene med begge, han minste har ikke kontakt m pappan så alt faller på meg. Så husmorsferie kan jeg nok se langt etter. Kansje jeg kan få hvile i grava. Måtte den tid snart komme.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #6 Skrevet 5. september 2009 La 4 åringen leke med barbèrskum mens du koser med babyen. Rydd av hele kjøkkenbordet for denne aktiviteten. Ingen barn er sure som får male i bordet med skum! Det er alderen, og et statie barnet går igjennom. Ikke din feil, og ikke ungen sin feil.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #7 Skrevet 5. september 2009 vil jo ikke gi fra meg barna da.men jeg sliter. Jeg har fortalt mine foreldre at jeg er dårlig. De vet jeg sliter med psyken. Har prøvd å fortelle de hvor ille det er, men jeg får jo ikke hjelpen jeg trenger fordi om. Går på medisiner. Det funker ikke. har prøvd mange typer. så er ingen hjelp å få. Ender nok m selvmord om ikke lange stunden tenker jeg.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #8 Skrevet 5. september 2009 Om det er så ille så burde du kanskje be om litt hjelp. Det er ingen skam å be om hjelp i form av avlastning el. Snakk med fastlegen din og forhør deg om hvilke muligheter og rettigheter du eventuelt kan ha. Jeg synes ikke du skal gå rundt å bære på alt alene.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #9 Skrevet 5. september 2009 Ja hadde jeg bare ikke måtte vaske opp alt griset etterpå så. det orker jeg ikke.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #10 Skrevet 5. september 2009 kanskje de reagerer på melk og gluten? seriøst liksom. unger er gjerne sånn også slutter man med melk og gluten, og da roer de seg. det er ikke kødd en gang. unger som er hyper, sutrete, mammadalt, skriker, roper osv blir gjerne roligere da. man kjefter på ungene dagen lang fordi de er håpløse også kan løsningen være så "enkel" som det. man blir også selv i bedre form. ikke sånn sur, sliten og skriker til barna. jeg lover.=)
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #11 Skrevet 5. september 2009 Sier ikke dette for å være slem, men: Med en mor som tok selvmord og en far som ikke brydde seg om meg så synes jeg du burde tenke deg nøøøøye om før du velger å forlate barna dine for godt Søk hjelp!
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #12 Skrevet 5. september 2009 glemte å si. unger får kjeft for en slitsom håpløs oppførsel de ofte ikke kan noe for. og det kan faktisk være kostholdet. eller faktisk så er det ofte det. prøv og se selv. lykke til.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #13 Skrevet 5. september 2009 minstemann får jo bare baby mat så er neppe noe han reagere på. Eldste liker å være aggresiv å sur å lage livet til et helvete tror jeg.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #14 Skrevet 5. september 2009 hvis jeg var deg ville jeg kontaktet barnevernet og søkt om avlastning. Husk at barnevernet er til for å hjelpe barn, ikke for å "ta" foreldre... De vil helt sikkert måtte foreta en slags undersøkelse av "saken", men ikke med omsorgsovertakelse i tankene, men for å kartlegge behovet deres... Du vil f.eks kunne få en avlastningsfamilie som kan ha ungene dine på besøk ... f.eks en helg i måneden, en kveld i uken e.l. Da vil du kanskje komme deg litt psykisk også... Det høres nemlig ut som du er veldig sliten! :-/ Det er verdt å tenke på..:-) Lykke til
Tigerpote Skrevet 5. september 2009 #15 Skrevet 5. september 2009 Huff, så fælt at du skal ha det sånn! Om du er suicidal, må du KREVE hjelp. Gå til legen din og fortell det du forteller her. Kanskje er du så langt nede at du trenger innleggelse ? Barnevernet kan også være en god hjelp for deg. Barnevernet er "skummel" for mange, men de kan være en stor hjelp! Du trenger minimum avlastning. Du trenger rett og slett en pause, og bare være deg. Bli frisk, eller iallfall såpass bra at du kan leve med problemene.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #16 Skrevet 5. september 2009 oki men da kunne du kanskje prøvd uten melk og gluten i en 3 uker bare for å se? (til den eldste) det er jo verdt et forsøk, men skal ikke tvinge deg jeg=)
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #17 Skrevet 5. september 2009 uten melk og gluten?? Greier du ikke å forstå at HI er deprimert? Hun har ikke behov for å regulere ungenes kosthold! Herregud altså, kostholdsfanatiker, spar oss!!
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #18 Skrevet 5. september 2009 Jeg hadde det slik,med 3 små under 4 år. :/ Ingen avlastning,og konstant dårlig samvittighet for at jeg kjeftet på barna. Du vet at barn hyler,skriker og lager et helvette også for å få oppmerksomhet eller at de kjeder seg? Jeg søkte hjelp,fikk avlastningshjem en gang pr mnd. D hjalp meg utrolig mye. Begynte på samtaler,og fikk mange forslag til å aktivisere barna. F.eks etter middag rydder vi opp fat osv,så maler vi en stund. Eller vi tar frem leire. Vi går oss en tur ut,finner pene steiner,kvister,blader osv. Og limer det i en bok. Moro for 4-åringn din,og babyen sitter jo i vogna. Du kommer til å merke stor forskjel på barna hvis du fr avlastning og får mere overskud til værdagskos. Ring til helsesøster på mandag,hun hjelper deg videre. Stor klem.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #19 Skrevet 5. september 2009 Som anonym 21:25 sier. Søk barnevernstjenesten om et avlastningshjem. Det har vi vært i ett år for en alenemor. Hun var alene om ansvaret for et barn. Null kontakt med barnefar. Vi hadde barnet hver 3. helg og var en super anledning for mor å gjøre hva hun måtte ønske for å få ladet batteriene og ha tid kun for seg selv
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #20 Skrevet 5. september 2009 herregud ja seriøst melk og gluten. det kan hjelpe unga ja. og da vil ikke hi være sånn utslitt lenger, så da vil det hjelpe på henne igjen og. men greit det likosm. ikke tro på meg du. jeg skal vedde på at det ville hjulpet. og dere som sier det er alderen, det kan være melk og gluten. seriøst.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #21 Skrevet 5. september 2009 Du må ta ansvar for ditt eget liv, og ikke minst; ta ansvar for barna dine. Du må kontakte barnevernet og få til noe avlastning eller noe. Og ta det første skrittet selv, før noen andre gjør det for deg. Er ikke snakk om at du skal "gi fra deg ungene", men kanskje få et besøkshjem eller noe - hver 3. helg eller hva som måtte være behovet.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #22 Skrevet 5. september 2009 Den var ny! Har mor psykiske problemer? Enkel løsning. Ikke gi barna melk og gluten. Seriøst? Nei. Abrakadabra, verken mer eller mindre. Slutt å legg inn sånne fjollesvar på seriøse innlegg!
Gjest eelis+guttespire Skrevet 5. september 2009 #23 Skrevet 5. september 2009 Homestart-prosjektet kan kanskje også være noe? Da får du avlastning uten å måtte kontakte det "skumle" barnevernet. Min mor var Homestart-kontakt for en familie med fire barn under fire år, og passet to av barna deres tre-fire timer en ettermiddag i uka. Det hadde familien virkelig nytte av. Barna fikk komme til min mor og leke og male og tegne og styre, mens resten av familien gjorde andre ting. Man merket på hele gjengen at det gjorde godt for dem :-) Snakk med helsesøster om dette, så får du nok hjelp. Det er naturlig å bli sliten. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå