Gå til innhold

Hva mener du om denne situasjonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Besteforeldrene kan ikke komme på bursdagsfeiring av gode grunner. Uten å spørre foreldrene lager de i stand bursdagsselskap for barnebarnet med seg selv, foreldrene og barnebarnet. Ok? Nei, de bør ikke lage selskap når de ikke kan dagen de er invitert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm, det spørs vel på situasjonen, må vel egentlig vite litt mer om omstendighetene rundt, avstand til besteforeldre, alder på barnet ol. Det vanlige hos oss har vært at om noen nær familie ikke kan komme på barnas bursdag, så kommer de innom så snart de kan, og har da selvfølgelig med pakke, og får kake om det er mer igjen.

Skrevet

De kommer innom til dere, inviterer ikke selv. Synes det er forskjell på det.

Skrevet

Jeg ville kanskje undret meg over at de kalte det bursdagsselskap, men på den annen side så hadde jeg bare satt pris på at de ville gjøre stas på barnebarnet sitt og "gjøre opp" for fravær, enda så gyldig det var.

Hvis du reagerer på dette synes jeg det er storm i et vannglass! Alle avgjørelser besteforeldre tar er kanskje ikke i tråd med hva vi selv ville gjort, men så lenge det er ikke er noe vondt i det så kan jeg ikke se at det gjøre noe.

Skrevet

Har de jo gyldig grunn for at de ikke kan komme på dagen så synes jeg at det må de få lov til. De vil jo bare gjøre stas på sitt eget barnebarn, men at de trenger ikke kalle det bursdags selskap. for det har jo dere allerede laget.

Men her kommer di som ikke kan på den dagen vi har ordnet innom så snart de har tid. Kommer de for seint til at det er igjen kake, forlanger de ikke at vi ska bake ny. Det kommer jo tråsalt ikke for kaken men for å treffe bursdags barnet....

Skrevet

skjønner ikke helt problemstillingen jeg...

jeg synes det hørtes koselig ut at besteforeldre steller i stand!!!

bursdag er jo det artigste barn vet!!! og får han/henne to!!! så er de vell topp!!!

hvis man skal gå rundt å irritere seg over slike tinge, kan man fort bli

bitter og sur og det går mest ut over seg selv!!

Tisp: prøv å snu tankegangen litt, og tenkt at det var positivt at de vil arrangere for sitt barnebarn!! for det er jo for barnebarnet de arrangerer.. men at de kunne kanskje spurt først!!

kjøp en mandellstang da, så slipper du å bake, de eldre vil jo gjerne ha noe tl kaffen, de forlanger vel ikke at du skal bake ny...

god bursdag!

Skrevet

Problemet er at de lager til bursdag for han uten å spørre oss foreldre om det er greit. Han får tre selskaper. Jeg mener de bør komme dagen vi har bestemt eller spørre oss om alternativer. Vi kunne lagt bursdagen hans til en annen dag slik at det ble enklere for oss og alle som ville kunne få sin del av bursdagen. Når de gjør som de vil mister jeg kontrollen som jeg er avhengig av for å fungere best mulig. Hvis de går glipp av bursdagen gjør de det, synd, men jeg synes ikke de skal lage til sin egen feiring bare fordi det passer dem bedre.

Skrevet

Jeg hadde nok bare blitt glad.... skulle virkelig ønske at mine barns besteforeldre hadde gjort noe slikt....sukk...

Skrevet

Syns kanskje det blir å overreagere littegrann, men hvis du liker å ha full kontroll blir det kanskje å tråkke over dine grenser for hva du har av kontroll. Da blir det en konflinkt. Problemet oppstår da kun hvis ikke du kan gi beskjed om dette til besteforeldrene. Jeg for min del ville blitt kjempeglad om besteforeldrene til min sønn hadde gjort noe slikt. Jeg og liker og ha 110% kontroll på min egen hverdag, men noen ganger må man bare si at ting ikke kan gå helt som man vil og legge ting man ønsker gjøre selv til side for andre i familien.

Så her har du i grunn 3 alternativer slik jeg ser det:

1. Sette foten ned og si at det ikke kommer på tale fordi du ikke finner det akseptabelt.

2. Godta det, uten noe mer enn det.

3. Komme til et kompromiss sammen med besteforeldrene gjennom en samtale der du forklarer/begrunne din bekymring og de kan forklare/begrunne sin handling.

For familiefreden vil jeg tørre å påstå at alternativ 3 vil være det beste for alle parter :P

Skrevet

Jeg vet at mamma hadde lett gjort dette! Fordi barnebarna hennes er alt for henne og hun vil ikke gå glipp av en ting... mange ganger går hun for langt, dette ville ikke vert en av de gangene=)

Synes problemet ligger hos deg og ditt behov for kntroll, antagelig mister du kontrollen før eller senere, så bare til å lære seg å gi litt slipp?

Jeg skal ikke si hva du skal gjøre, men synes virkleig det finnes større problemer, både i verden og i hverdagen....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...