Gå til innhold

Blir snart gal her jeg sitter...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sa ja til å se etter en venninnes sønn en liten stund, for ho skulle kjøre ei opp på legevakta. Han sitter her å maser, mine unger er helt på styr og holder på å ta livet av hverandre.(det er over leggetid) og jeg får ikke de i seng før han er reist.Mine legger seg mellom sju og halv åtte. det er nå litt over to timer siden de reiste. Jeg skulle lage meg og ungene noe god mat i kveld(var planen) men jeg har ikke nok til alle om jeg lager det nå, så da lar jeg det heller være.

Har ikke fått svar på mld heller om de snart er ferdige, og jeg kjenner jeg begynner å bli passe irritert....

Syns ho kunne gitt beskjed om dette her dro ut, for da må jeg bare ta opp kampen med mine å få de i seng...

Orker ikke sitte i flere timer med to hylende unger og en unge som maser hull i hodet på meg....

Har sikkert ikke "lov" å klage, men gjør det likevel...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gamle er de da? Aktiviser dem med en film, er lørdagskveld så kan vel ikke skade?

Selfølgelig maser han, mamma er borte og han er sikkert usikker på hele greia siden dine to er grinete

Forrresten legevakten kan ta flere timer

Skrevet

Kan fort være noen timer å vente på legevakten..

Skjønner godt at det blir slitsomt, men det er nå lørdag da, propp de med sjokolade og la de se en film. Kanskje de roer seg, er jo ingen krise om noen sovner på sofaen heller.

Skrevet

Har på disney her, men ingen er intr. Han maser ja, men det gjør han alltid når han er her. Han ber mine om å tie stille selv om de bare spør meg om noe og da blir jeg litt små irritert. De må jo få lov å spørre.

Selv om det er lørdagskveld, så blir ungene trøtte og grinete på kvelden...Er desverre ikke noe jeg kan styre :(

Vet at legevakten kan ta flere timer, men det må kunne gå ann å skrive en mld om at dette her tar litt tid.

HI

Skrevet

Kan ikke proppe de med sjokolade, da endevender de allefall leiligheta her... sukkerkick... :S

Junior blir hissig av sukker på kvelden.... Hehe

Skrevet

Joda skjønner at du er sliten, og ja venninna di burde ha svart på meldingen, har du prøvd å ringe henne? Er det så ille med denne personen at hun må sitte med han/hun på legevakten? Er jo taxi som den syke kan bruke for å komme seg hjem.

Du må bare si det som det er, sure unger og over leggetid. Hadde nok blitt irritert hvis han ba mine barn om å tie stille.

*styrkeklem* (anonym 20:14)

Skrevet

Kan være at hun ikke svarer fordi hun må slå av telefonen? Det må vi på legevakta her

Skrevet

Nå vet jeg ikke hvorfor venninnen din er på legevakten, men du har da sagt ja til å gjøre henne en tjeneste?

Hvorfor ikke bare legge barnene dine og ungen du passer?

Hun kan jo bare hente han når hun er ferdig!

Sannsynligvis er tlf slått av eller de er inne til undersøkelse og det er derfor hun ikke svarer..

Jeg synes ærlig talt at du legger opp til å gjøre situasjonen vanskeligere enn den trenger å være.

Skrevet

Har ikke prøvd å ringe. Men mld blei levert, får leveringsrapport... Mine unger begynner å bli sultne, og jeg må nok bare droppe den maten jeg hadde tenkt å ha i dag :( Det er for sent å begynne å lage den nå...

Får prøve å ringe ho å høre... de blir ikke noe særlig i morra heller når de legger seg så sent.

Ho ringte nå.... kommer på øyeblikket da.. Men den kveldskosen jeg og ungene skulle ha er jo spolert da :( Men men.....

Skrevet

"Jeg skulle lage meg og ungene noe god mat i kveld(var planen) men jeg har ikke nok til alle om jeg lager det nå, så da lar jeg det heller være."

Du er ikke så spandabel du? Kan du ikke lage mat og så deler dere det som er? Både du og ungene må da bli sulten etterhvert...

Skrevet

Hun syntes sikkert ikke at det var spesielt hyggelig å tilbringe lørdagskvelden på legevakten hun heller .

Du har hvertfall vært ei god venninne i kveld :-)

Skrevet

Ja, jeg sa ja til å gjøre ho en tjeneste, men lite ante jeg om at det kom til å ta flere timer. Jeg er ganske sliten i dag, har vært på jobb siden 8 på morran i dag.

Det er ikke en vanskelig situasjon, men jeg er bare rett og slett sliten. Og han jeg passer skal ikke ligge her, det har jeg ikke plass til. Mine ligger på samme rom.

Men nå kommer ho da, så da er det jo greit.

Skrevet

Joda, jeg er spandabel, men skal mine unger sitte sultne igjen da? Nei, tror ikke det altså.... De får brødmat, så de skal ikke sulte. Men det jeg hadde kjøpt skulle holde til meg og ungene...

Skrevet

Ehh du kan da ikke ha de så grusomt siden du har tid til å sitte på nettet mens du har umulige unger rundt deg.....

Skrevet

Skjønner at du er sliten og lei, men skjønner overhodet ikke det med maten..

Greit, du har en unge ekstra i kveld, litt mer enn du hadde beregnet til da du handlet. Men ærlig talt, det er da bare å fordele maten på fire tallerkner og spise, om ikke alle blir stappmette har dere da kost dere, også får dere heller ta et knekkebrød eller en banan etterpå.

Skrevet

Makan.

Du sier du er sliten, har planlagt en kosekveld. Men alikevel sa du ja til å passe på barnet til venninna di.

Du kunne fint sagt nei, fordi du er sliten. Men neida, du måtte si ja, og sitter nå her og syte. Du sa selv at du visste at det kunne ta flere timer på legevakten. Så da du sa ja til å passe på barnet til venninna du, så burde du nesten forvente at det kunne ta flere timer.

Så neste gang du sier ja til noe slik igjen, så bør du tenke deg godt om.

Skrevet

Kunne du ikke laget det du hadde da, så kunne dere delt det, og om dere fremdeles var sultne kunne dere da bare spist noen skiver etterpå? Hadde sikkert vært kjekt for han du passer også det, å ha det litt koselig når han plutselig må til barnevakt... Da hadde han kanskje sluttet å mase og vært litt mer medgjørlig også, om du hadde prøvd å gjøre ting litt koselig og kjekt. Makan!

Skrevet

Da hadde jeg lagd mat til ungene, og heller spist noen skriver selv, for å lage en hyggelig lørdagskveld for dem.

Synes du er litt ego her. Det er da ikke ungen sin feil at mora er på legevakten og at du er gnukken på lørdagskosen

Skrevet

Tror ikke det er så lett for gutten å plutselig bli plassert hos en barnevakt like før sengetid. Kanskje han er sulten, vet ikke. Men du burde ha funnt på noe. Ikke sitter her inne og klaget, for det hjelper ikke.

Skrevet

jeg lukker ørene når mine setter igang som de har gjort i kveld, for jeg rett og slett orker ikke hele tiden kjefte. Men nå har de roet seg, så nå er det kveldsmat.

Kunne sikkert ha laga maten ja, men nå gjorde jeg ikke det.

Har gjort dette her før, passa han altså, laga mat, og da sitter han bare å syter fordi han ikke liker maten. Så det er også en av grunnene til at jeg gadd(skulle sikkert sagt det tidligere, men glemte det)

men nå er jeg ferdig, så NÅ skal jeg og barna mine kose oss med kvelds....brødmat.....

Skrevet

Oj!

Dette må vel bare være tull?

HI høres veldig umoden og barnslig ut.

Skrevet

Fy søren, du er jo ikke bare egoistisk, du er rett og slett trangsynt, gjerrig og lite oppfinnsom.

Kunne du ikke laga mat til unga og tatt ei skive selv. Eller delt det som var på dere 4.

Lagt barna dine kunne du vel ha gjort som normalt også, lat besøksgutten sett en film liggende på soffan eller noe.

Fysjom.... håper, og tror ikke du er i min omgangskrets.

Jeg veit akkurat hva jeg ville syntes om deg om det var mitt barn du passet.

Neste gang sier du nei, for dette takler du ikke. Du mangler egenskaper som kreves for å omgås barn som ikke er dine egne.

Skamme deg, dårlig venninne er du også. Til tross for at du passet gutten lell.

Skrevet

Nå kjenner du ikke meg, og heller ikke mine barn. Skreiv tidligere at det ikke nytter å legge ungene så lenge det er besøk her. sånn har det alltid vært... Har passa han en del, på kvelder og dagtid...

Jeg har jobba på både barneskole og i barnehage, så omgåes unger det har jeg gjort hele livet mitt egentlig. Men enkelte dager vil jeg bare ha alene med mine unger. Jeg er sliten etter jobb, har vært fullt kjør der.

Kanskje det kan ha noe med at jeg føler meg utnyttet som barnepasser? alltid jeg som passer enten den ene eller den andre sin unge... aldri noen som gidder å passe mine... Men kanskje du har rett du over her... neste gang så sier jeg nei, og da gjelder det alle som spør...

Det ligger nok mer bak dette her enn jeg vil ut med... men det var egentlig bare et hjertesukk fra en sliten mor... sorry at jeg i det hele tatt klager...

Skrevet

Jeg skjønner deg jeg, men ikke la det gå utover barnet du passer at du er sliten. Du skulle heller sagt nei til å passe. Moren kunne nok fint nok klart å ta han m seg.

Skrevet

Jeg lot det jo heller ikke gå ut over ungen jeg passa. Han fikk mat, og jeg snakker ordentlig med han, så han ikke merker at jeg er irritert eller sur. Derfor tok jeg det ut her...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...