Gå til innhold

starte barnehage når bare 11 måneder...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Grunnet praksis må vi sende sønnen vår i barnehage når han er såvidt fylt 11 mnd (rett før) , kanskje før om jeg går over termin...og dette syns jeg er så fælt! føler meg som dårlig mamma allerede jeg...hva syns dere, helt ærlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere er ikke dårlige foreldre og gutten får det sikkert kjempe fint i barnehagen

Skrevet

Sønnen min begynte i bhg da han var 10 mndr, og jeg er ingen dårlig mor av den grunn.

Skrevet

Mange barn i bhg til sønnen min som er omtrentlig på den alder. Mange som bare krabber. Ser ikke ut som dem mistrives. Sønnen min elsker å leke med dem, he he. Han elsker små barn.

Skrevet

skjønner at det ikke er noe artig å sende lillegutt i bhg så tidlig. jeg jobber på småbarnsavd i bhg og har hatt barn ned i 9 mnd. det går veldig bra!! lillepia mi blir å begynne i bhg når hun er 10mnd. du er absolutt ikke dårlig mamma. er veldig mange barn som begynner før de fyller året. hadde selvfølgelig vært bedre å være hjemme med mamma og pappa litt til, men er ikke krise.. han må vel ikke nødvendigvis ha fulle dager eller....? ikke bekymre deg. av egen erfaring så er det verre for deg enn det er for han. :)

Skrevet

Vår datter startet da hun var 11,5mnd. Gikk kjempefint det, men jeg syntes det var tidlig. Kunne egentlig tenkt meg at jeg eller pappaen hennes var hjemme med henne til hun var 2-3 år, men nå er hun 2 år og trives så godt i barnehagen sin.

Skrevet

Du er definitivt ikke en dårlig mamma, synes jeg, dette har jo med familiesituasjon og økonomi å gjøre - og samfunnet vårt sier jo klart med de permisjonsordningene som er i dag at barna skal starte når de er 10-12 mnd.

Men jeg synes allikevel det er litt i tidligste laget å starte i barnehage. Det er ekkelt at de må starte så tidlig. Det må vår gutt også. Og jeg liker det ikke - men man må jo faktisk tilbake på jobb! Jeg er iallefall ikke i en situasjon som gir meg muligheten til å kutte inntekten min - og tipper at de fleste har det litt som meg.

Skrevet

Sendte eldstejenta i barnehagen når hun var 10 mnd, og da begynte hun som minstemann på småbarnsavdeling. Ble "bebisen" til både store og små der. ;)

Hun var absolutt klar, og storkoste seg fra dag 1. Var i grunn mer klar for det, enn da hun begynte i 1. klasse :S

Skrevet

Grunnet praksis ?

Hva slags praksis er det mannen din skal ut i? Når det skjer, har vel du allerede vært i jobb noen måneder, (og følt deg som en forlatt mamma).

Det virker som dere "må" sende sønnen deres i bhg i august 2010. Uavhengig av dette med praksis for bf, så hadde dere nok måttet velge mellom bhg fra august 2010 eller august 2011. Det er lite realistisk å tro at man bare kan velge å få en barnehageplass f.eks. i januar 2011.

Skrevet

Min lille har nettopp begynt i barnehagen, og hun er enda en uke igjen til hun fyller 10 mnd.Det har så langt godt strålende. Hun er ikke redd for fremmede, og veldig trygg og kommer overens med alle. Det er jo forskjell fra unge til unge. En baby som gråter når moren går ville jeg hatt større problemer med å la gå i barnehage..

Hun går på en avdeling for barn fra 0-3 år, og jeg var litt redd for at det skulle bli mye bråk og styr for henne der. Men alle dagene jeg har vært der med henne har det vært en veldig rolig og stille atmosfære på avdelingen. Og det er flest barn som er under året. Hun er vant til å leke mye for seg selv på gulvet, og gjør akkurat det samme i barnehagen. Kryper rundt og utforsker, med de voksne som følger med. Var kjempemorsomt å se reaksjonen hennes på en annen liten babygutt. Hun har aldri møtt andre babyer før. Tydelig at det var veldig spennende..

Tror de har godt av å sosialiseres skikkelig så tidlig. Ellers spiser hun og sover godt i barnehagen, og de voksne er flinke og gir mye kos og oppmerksomhet.

Nå når hun er begynt i barnehagen vil jeg prøve å ha litt rolige helger, med kun henne og meg og pappaen. Mye kos og slappe av med mammaen og pappaen sin. Hun går også bare 4 dager i barnehagen. Syns fulltid er litt mye for sånne små, men er ikke alle som har mulighet til å la de være hjemme 1 dag.

Lykke til:)

Skrevet

jeg som skrev innlegg. vi skal begge i plikt turnustjeneste da vi er ferdig medisinstudenter begge 2 neste år, dvs jeg var ferdig nå i juni og kan ikke utsette turnusen mer enn 1 år. den begynner i august 2010. så nei vi kan ikke gjøre det på noen annen måte og vet jo ikke engang om vi får barnehageplass, men har en avtale med svigermor om det skjer.

vet jo egentlig at vi ikke er dårlige foreldre av den grunn, men må da vel få lov til å tenke tanken, jeg syns ikke det er en grei situasjon, selv om det er vanlig nå idag. Syns jeg må få lov å si det, mener ingen kritikk av andre som sender barna tidlig i barnehage selvsagt, og det kommer sikkert til å ordne seg helt fint!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...