Gå til innhold

Vonde kynnere, eller veldig tidlige og svake rier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt noen rare murringer i ryggen de siste dagene som minner veldig om rier, men kan dette være kynnere også? Har aldri opplevd dem på den måten før. Litt skummelt at de minner så veldig om rier i såfall.

Er bare i uke 32 nå, går over i uke 33 på søndag...

Noen andre som har hatt kynnere som har vært slik før?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er i uke 34 å kjener dei kver dag selv.. dei sier kynnerene kan være ganske vonde når du er fleirgangsfødene.. men tror mangen ganger selv at eg har rier pga d kjenes veldi likt ut..

Skrevet

Høres betryggende ut! Har vært litt bekymra, for når det først begynner så kommer det faktisk med jevne mellomrom også. kanskje en halvtime mellom hver gang, og smertene i korsryggen sitter svakt i ca 30 sekunder...

Mye rart en lurer på selv om en har vært gjennom det før gitt :-)

Skrevet

jeg også har det slik. og i tillegg presser ungen nedover kjenner jeg da det stikker i underlivet samt press bak.....stråler også nedover beina og innimellom i armene....

jeg er flergangsfødene og har heller ikke hatt det slik før.

Skrevet

mamma1980:

Akkurat ja! Var slike smerter jeg fikk høre kunne være bekkenløsning. Men når jeg endelig fikk time til skikkelig undersøkelse så hadde jeg ingen tegn på bekkenløsning, så da forble jo det spørsmålet også ubesvart.

Skrevet

huff jeg har det også:-( regelmessige og vonde er de også. jeg har hatt dem annenhver dag i flere uker, utrolig irriterende og vondt! er 2.gangsfødene. er redd for å ikke skjønne når de ekte riene setter i før det har gått så langt at jeg ikke rekker sykehuset:-( livmoren min roper "ulv ulv" for å si det sånn!

Skrevet

jaaaa, kjenner igjen den skrekk-følelsen der.. Det ble styrtfødsel sist, overstått på 30 minutter fra begynnelse til slutt, og befant meg uheldigvis i Bergen midt under flommen... Så er litt redd for at det skal gå slik igjen ja!

Skrevet

oi, hvordan gikk det da?? bor i Bergen selv. guh, jeg kan rett og slett ikke ha noen styrtfødsel... har en 4 år gammel sønn fra før, og er alene uten barnefaren til magetrollet... trenger noen timer på meg å få tak i barnepass og få meg ned på fødene! ikke f*en at guttungen skal være med meg dit altså...

Skrevet

hmmm ja ikke akkurat det svaret en hadde lyst på for å si det slik...

vi får holde ut ! uff...jaja...

Skrevet

uff ja jeg har heller ikke lyst til at det blir styrtfødsel altså!!

førstegang så kom maserier kl 13 og så kom skikelige rier klokka 17 og ungen var ute rett før 21. vannet måtte bli tatt for det gikk ikke selv... hadde ingen maserier eller kynnere, blod, slimpropp elelr noe til varsel den gangen...

men nå denne gang ..alt er mere "komplisert"...

4 timer føste gang kan jo fort bli en styrtfødsel sies det .... *grøss*

jaja så lenge ungen kommer ut så ;)

Skrevet

Usj, står jo i fare for å være alene når ting setter i gang jeg også. Mannen har reisejobb, og er vekke ca 2 uker hver arbeidsperiode. Hjemme 9 dager... Og jeg har også en på 4 som da må være med og se på alt det en fødsel innebærer.. Får bare være veldig paranoid og heller ta turen til føden en gang og tolv for mye enn en gang for lite. har jo alltids sykehotellet også, men det koster så inni h**** med penger igjen... :-(

mamma1980:

For min del så var dette midt på natta. Våkna rett over 5 om morgenen av sterke magesmerter, og trodde selvfølgelig at jeg måtte på do, siden jeg trodde det bare var falske rier tidligere på kvelden. Lengre og lengre tid i mellom..

Men når jeg kom meg ned på do, så kom jeg jaggu meg ikke opp igjen. Og siden det var jordras og greier, så var det bare flaks at jeg fikk ambulanse en halv time etter!

Men gutten er frisk som en fisk han :-))

Skrevet

åå kjedelig det ang mannen din. Men håper inderlig for din del at han er hjemme når du skal føde.Tror han har krav på å være hjemme 2-3 uker før og etter termin i tillegg til permisjon....er ikke sikker. Men som du sier ta turen til føden for mye enn for lite, det er sikkert. du er ikke paranoid for det ;)

men er noen alene den dagen uten å ha barnevakt til ungen så tror jeg nok noen på fødeavdelingen skjønner at du ikke kan ha ungen på føden og at dem tar seg av ungen din. du burde snakke med føden om det. håper det kan ordne seg for din del :)

å du var heldig ang raset og fødselen. Bra dem kunne komme det e sikkert!! :)

uff...ikke kom deg opp av do..herlighet altså. bra det gikk godt da. og at ungen er frisk som en fisk. :)

Skrevet

Han har sjekket opp hvor mye fri utenom permisjon han hadde rett på, men det viste seg at han får 2 uker bare. Er visst sånn det firmaets praksis er. Men så har han veldig lange juleferier, påskeferier osv osv da, så han har jo i praksis mer fri enn han er på jobb ;-P Så vi klager ikke sånn sett :-))

Skrevet

2 uker bare!! oj..men det er bedre en ingenting det er sikkert.

går bra skal du se. og helt topp at han har mye fri ellers. så skjønner godt du ikke klager sånn sett hehe ;)

Skrevet

I tillegg så er det mye opp og ned i bygg og anleggs-bransjen, så da er det som oftest en periode i året med permittering også, så vi har det ikke så verst selv om det er noen rare skiftordninger ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...