Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #1 Skrevet 5. september 2009 er det godt å bruke hvit smørkrem oppå en sjokoladekake? Eller er det bedre med royal icing?
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #2 Skrevet 5. september 2009 Ingen av delene er spesielt godt på en typisk sjokoladekake. Men hvorfor ikke bruke sjokoladesmørkrem? Det passer til sjokoladekaka og det finnes hvit sjokolade, vet du!
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #3 Skrevet 5. september 2009 Jeg hadde tenkt å farge smørkremen. Er det godt med hvit sjkokoladesmørkrem da? er det ev. noen andre typer kake som er godt med hvit smørkrem da?
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #4 Skrevet 5. september 2009 Jeg brukte hvit smørkrem inni en sjokoladekake engang. Delte kaken i 2. Smørte et tynt lag med smørkrem (som jeg hadde faret grønt), og la på toppen. Deretter dekket jeg hele kaken med sjokolade glasur. Så når du kjærte i kaken, så ser du en grønn stripe i midten. Tror den var god, for var ikke en smule igjen av kaken.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #5 Skrevet 5. september 2009 Det kan vel bli litt så som så med farget sjokoladesmørkrem laget av hvit sjokolade, ja. Å finne kaker som egner seg for hvit smørkrem er ikke lett, men jeg har faktisk en kake beregnet for hvit smørkrem. Jeg kan gjerne legge ut oppskrift til deg, om du vil. Kaken krever en del egg, samt Maizenna-mel. Men den er ingen vanskelig kake å bake. Det er imidlertid en fordel å ha "finbakst-mel" i stedet for vanlig hvetemel. Jeg har også en oppskrift på sjokoladekake som skal ha KOKT hvit smørkrem, om du heller vil ha denne oppskriften. Slikt kokt smørkrem er litt mer arbeid å lage til enn en vanlig smørkrem, men ikke mye.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #6 Skrevet 5. september 2009 Jeg kan gjerne ta oppskrift på begge to jeg .
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #7 Skrevet 5. september 2009 OK. legger dem ut på kokebokforumet, ikke her på anonymforumet, i løpet av kvelden. Så kan ANDRE også lettere finne dem.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #8 Skrevet 5. september 2009 DA var oppskriftene lagt ut, HI!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå