Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #1 Skrevet 5. september 2009 Finnes det noen som heter det? Ettersom folk heter Linus og sånn. jeg synes Laban er litt kult..
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #2 Skrevet 5. september 2009 Ja, det kan man. Laban er et bibelsk navn og betyr hvit
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #4 Skrevet 5. september 2009 En ordentlig Laban, er helt klart gutt og ikke jente. Og det at noen heter Linus og sånn er en meget god grunn til at noen kan hete Laban.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #6 Skrevet 5. september 2009 Bibelske Laban var en smule frekk, da. En type kalt Jakob var forelska i ei jente, og jobbet 7 år for Laban som betaling for å "få henne". Da de endelig skulle få knulle, ordna Laban med at det var storesøstera til den Jakob var glad i som "lå" med Jakob. Om morgenen sa Laban: "Nå har du ligget med henne, så nå må du ta henne, og betalinga er de 7 årene du har jobba for meg. Hvis du fremdeles vil ha lillesøstera, koster det 7 nye år med gratisjobbing." Laban var rett og slett en sleiping (en ordentlig Laban), spør du meg. Heldigvis var det greit for Gud Fader med bigami den gangen.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #7 Skrevet 5. september 2009 Vår sønn hadde Laban som kallenavn da han var yngre. Hehe.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #8 Skrevet 5. september 2009 Kallenavn går fint, men ikke navn. Uff...eneste jeg tenker på er seigmennen, spøkelset... Nei, funker ikke som navn.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #9 Skrevet 5. september 2009 Ja, om du vil fortelle for all verden at du anser gutten din for en kjeltring og en slyngel. JEG ville nok gjøre meg ganske mange "mindre hyggelige" tanker om de foreldrene som hadde valgt et så "belastet" navn til barnet sitt. Og jeg vet at jeg ikke er alene om det i dette tilfellet. Laban har en særdeles negativ ladning i norsk språk!
Tigerpote Skrevet 5. september 2009 #10 Skrevet 5. september 2009 Ja, det kan du. Men du må regne med at ungen får "seigmann" slengt etter seg en del ganger.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #11 Skrevet 5. september 2009 Ja men der ER jo noen som heter Linus!
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #12 Skrevet 5. september 2009 Ja, men Linus er vel ganske nytt? Altså må noe ha begynt med det og så har andre fulgt etter. Hvis en kaller ungen sin Laban så vil det kanskje bli et navn etterhvert?
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #13 Skrevet 5. september 2009 Mine tvillinggutter heter Linus og Laban! Så, ja, begge navnene er i bruk!
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #14 Skrevet 5. september 2009 Ja jeg har møtt et par Laban de siste årene. Tror det er på vei inn nå, så det kan jo bli et trendnavn om noen år.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #15 Skrevet 5. september 2009 Vi vurderte Laban med vår gutt, men endte opp med noe annet. Supert navn!
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #16 Skrevet 5. september 2009 nei huff..... Laban?? synes litt synd på det barnet som må hete det, ikke meningen å være frekk og negativ... men det var ikke særlig fint.
3 er nok! Skrevet 5. september 2009 #17 Skrevet 5. september 2009 i flg SSB er det 3, 2, 1 eller 0 personer i Norge som heter Laban. Just as you know...
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #18 Skrevet 5. september 2009 Man kan, men om man bør det er en annen sak. Laban seigmann? Hmm...
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #19 Skrevet 5. september 2009 Hva i huleste har Linus med laban å gjøre?? Og Linus er ikke et nytt navn på vei inn,bestefaren min het Linus. Så det er et gml navn som kommer igjen. Alle gamle mennesker syns Linus er koselig navn. Laban blir mer seigmann,men man kan jo å si at Nora blir syltetøy,Idun blir til ketchup og Tine blir melk. Alle har en mening,men liker dere Laban,så går dere for det.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #20 Skrevet 5. september 2009 Laban seigmann...Nora er jo mer vanlig navn, så syns ikke det blir riktig å sammenligne det. Laban er jo spesielt da. Men vet om en gutt fra Somalia som heter det...eller var dte Liban???Hmmm....
Anonym bruker Skrevet 6. september 2009 #21 Skrevet 6. september 2009 Fint navn, synes jeg. Det er neppe et navn han vil måtte dele med andre i bhg, eller i klassen. Samtidig noe som "alle" kjenner, og kan huske. Og blås i at et kjent seigmann-merke heter det samme. Tenk så mange det er som er "oppkalt" etter en bokhylle fra IKEA, eller generelt har navn som betyr noe.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2009 #22 Skrevet 6. september 2009 Tviler på at dette innlegget er seriøst, men hvis det er det: Er du helt på styr??? ALLE kommer til å LE når de hører navnet til gutten din, du er klar over det..? Hvis Laban (kan nesten ikke skrive det uten å le), blir brukt i forbindelse med noe annet enn seigmenn, så der det for å beskrive at noen er en kjeltring/ slabbedask e.l. Ærlig talt!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå