Gå til innhold

Ang bilstol til baby - stol uten base?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg denne gang venter nr. to og trenger ny bilstol ble jeg plutselig veldig usikker på valg av stol. Jeg tenkte å kjøpe en maxi cosi bilstol uten base, - men er det sikkert nok med bare sikkerthetsbeltet rundt stolen? (trodde det var sånn at man enten måtte ha isofix eller base til stolen for at det skulle være sikkert nok?!)

Kan noen hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal være sikkert nok med en bilstol uten base.. En vanlig base festes jo også med bare sikkerhetsbeltet.. Men du må jo være veldi nøye hver gang du fester stolen at den står og er festet riktig...

En vanlig base er jo veldi greit for letthetsskyld.. (Kan også få tak i base til maxi cosi om man ønsker det..)

Skrevet

Ok - skjønner :) rart hvor mye man glemmer. Og maxi cosi er en grei bilstol for en baby å ligge i helt fra fødsel? Forrige gang hadde vi en bilstol som var altfor "bratt" i ryggen for den lille - endte opp m sikkerthetsnett..

Skrevet

åjahh det er sikkert nok med belte. det e nok heller en smaksak på hva en vil og ønsker på dette.

selv valgte jeg base da det er lettere å ta ut stolen hver gang da beltet henger på basen og ikke på setet. (noen biler har integrert isofix, men ikke vår bil) valgte dette også pga jeg har plager med bekken og rygg. ypperlig løsning.

:)

Skrevet

Vi brukte Maxi Cosi til lillegutt, og festet den kun med bilens belte. Like sikkert som med base, skal bruke den denne gangen også til lillesøster!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...