Gå til innhold

Til dere som bruker/har brukt Zofran mot sv.skapskvalme...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor langt ute i svangerskapet brukte dere disse? Og hvor mye brukte dere?

Jeg er i uke 19+3 og er enda ganske avhengig av de for å bekjempe kvalmen/oppkast:/

Bruker 8 mg Zofran smeltetabl. 1 gang til dagen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i uke 14 nå, og bruker 16 mg stikkpille en gang daglig. Jeg tør ikke slutte ennå, er så redd for å få tilbakefall. Jeg tar dem iallefall en liten uke til, så får vi se.

Skrevet

Er jeg dum som ikke tar dette?

Jeg er 15 uker i dag. Jeg har hatt veldig kvalme siden uke 5. Kastet opp hver eneste ettermiddag fra ca klokka 18 - 24 i 7 uker nå. Føler at kvalmen ikke er så intens på dagen lenger, bare uvel. Men man kan stille klokka etter meg når det gjelder oppkasten som begynner klokka 18.

Utrolig slitsomt, men vil jo helst holde meg unna medikamenter så lenge jeg overlever uten. Veldig lei altså. Hvor bra virker egentlig pillene. Jeg vil helst bare unngå å kaste opp på kvelden, er det mulig å oppnå?

Håper på svar

Skrevet

Du er overhodet ikke dum, men jeg vil påstå at legen din er mindre oppegående dersom du ikke har fått tilbud fra legen om å forsøke medikamenter mot kvalmen.

Zofran hjalp ikke på meg når jeg var skikkelig dårlig, men det hjelper nå når jeg er bedre for å holde det i sjakk. Ulike medikamenter hjelper på ulike personer. Jeg har forsøkt mange medisiner før jeg fant noe som fungerte. Jeg måtte dessverre kombinere det med et lengre sykehusopphold.

Snakk med legen din slik at du kan forsøke medikamenter for å holde oppkastet i sjakk. Lykke til! Jeg vet hvordan du har det...

Skrevet

Nei du er ikke dum! ;)

Zofran er det eneste som hjelper med denne gangen. prøvde først postafen og så afipran, noe som ikke hjalp meg! Ble satt på Zofran av en gynekolog da jeg var innlagt på sykehuset!

Skrevet

Zofran?!?! What!! Nå blir jeg passe irritert på legene jeg har vært hos! Jeg er i uke 19 og enda dårlig. Har nå spydd og vært kvalm hele tiden. Gikk ned litt i kilo og har til og med fått inleggelsepapirer av legen dersom jeg måtte trenge intavenøst. Ikke en eneste lege, jordmor eller gynekolog har noen sinne gitt meg dette. eneste jeg fikk beskjed om at jeg bare kunne ta et par dager var prostafen..

Skrevet

Hmm, har du ikke fått tilbud om afipran heller? Er somregel de som gis først. De virket på meg sisst gang, men ikke nå :/ Å de kan trygt brukes i 1 og 2. trimester!

Er veldig blandete meninger om å gi zofran til gravide, skal vist helst ikke tas om det ikke er veldig nødvendig. Du kan lese mer om det på felleskatalogen.no.

Jeg gikk ned 9 kg, innlagt to ganger for væskebehandling.

Skrevet

Nei, det fikk jeg ikke tilbud om. Herre gud, det hadde jo bare gjort de vonde månedne så mye bedre da! huff.. jaja.. Da vet jeg det til neste svangerskap i alle fall! :P

Men takk for informasjon :)

Skrevet

Det finnes mange medikamenter på markedet. Jeg forsøkte Afipran, postafen, stemetil, zofran, marzine og lagactil. Det ideelle er jo å ikke ta medikamenter, men når det er til det beste for mor så tar man medikamenter. Hadde ikke jeg fått noe som fungerte for meg og kombinert med sykehusinnleggelse og iv, hadde jeg vært døden nær...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...