Gå til innhold

Hørselvern pga gråting.

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja,nå må jeg gå så langt at jeg må tre på meg hørselvern når stebarna er på besøk.Det gjelder mest den yngste på 3år som skaper seg og hyler slik på nettene..og for at jeg i det minste ska få sove godt må jeg det.Den eldste våkner ofte tidligt,og begynner å romenstere på rommet,det er også ganske irriterende!

Vi har et fellesbarn (baby) i hus som jeg også har skaffet hørselvern til.Vi vil gjerne sove om natta!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er det dummeste jeg har lest. Du burde heller komme med forståelse enn å komme med slike dumme forslag.

Du som både mor og stemor må ta deg sammen og prøve å forstå barnet. Kan jo ikke ha det bra hvis hun skriker om natten.

Skrevet

Stiller meg helt bak svaret over! Dette høres helt horribelt ut. Alle tre barna er like mye verdt og en baby bør kunne sove uansett søskens gråting. Slik er det i alle familier; eldre søsken som våkner om natten og er ute av seg for ett eller annet. I deres tilfelle ville jeg tenkt på stebarnas følelser rundt det å få et nytt søsken. Er de sjalu, redde for at pappa ikke er like glad i dem som før babyen ble født? Føler de at stemor ikke "ser" dem?

Still dere mange spørsmål og tør å være litt "hard" mot deg selv; spør deg selv om det er noe DU kan gjøre for at stebarna dine kan få det bedre hos dere og hvordan kan du/der hjelpe barna med å få sove gjennom en hel natt?

Lykke til!

Skrevet

Er det ikke svært ubehagelig å sove med øreklokker på? Hvordan får du baby til å sove med hørselsvern? Hos oss er det umulig til å få solbriller, plaster, venefloner, bandasjer, luer, skjerf og alt mulig annet til å henge på. Hadde vi prøvd med øreklokker eller ørepropper hadde det nok vært forgjeves.

• 2 uker senere...
Skrevet

For noe vrøvl. Babyen kan da bli forstyrret som alle andre kan, den er ikke døv selv om den er liten! "Alle skal lide like mye" liksom, dersom en person er våken så må alle høre på?

Det er ellers IKKE vanlig at treåringer hyler om natta, om natta skal de sove. Spedbarn våkner fordi de er sultne, særlig morsmelkunger, men treåringer har IKKE matbehov el lign om natta, da har de søvnbehov. Å øve på dette er en vanesak, og ikke noe å diskutere en gang.

Skrevet

Tror du kommer til å få sjokk når babyen din blir 3 og våkner på natta. Var oppe med 3 åringen vår i natt. Skjer riktignok ikke så ofte som når han var tre mnd, men det hender at 3 åringer vokner på natta en gang i blandt.

Skrevet

Nå vet ikke jeg hvor ofte dere har barna hans på besøk, men at det er noe som plager den på 3 år er det ingen tvil om. Høres ut som om barnet er redd. Mareritt? Føler h*n seg utrygg? Kan det være et snev av sjalusi her? Eller kanskje babyen vekker 3åringen først og så får ikke dette barnet sove igjen etterpå? Gjøres dette hos moren også? Noen må hjelpe dette barnet også til å sove om nettene. Og ja, det er brutalt å ikke få sove, men det er IKKE 3åringens skyld. Dere som voksne må ta ansvaret her og sørge for at dette barnet også får sove godt om nettene.

Skrevet

Anonym 03.14 her:

Nei, jeg fikk ikke sjokk. Jeg vente barna av med å våkne lenge før treårsalderen. Man kan svekke eller forsterke uønska atferd, og hvis man belønner oppvåkninger med dull og dall og kos og stadig nye tåteflasker med melk (som min mann dessverre har en tendens til) da opprettholder man et mønster der barnet tror det er "blund" mellom 2000 og 0200, og at det så skal være våkentid igjen!

En dame jeg hørte om syntes det var slitsomt å ha småbarn, for fireåringen krevde fortsatt grøt om natten, og hun lurte på; når var det de pleide å slutte med det? Jeg ble sjokka - jeg spør meg, når er det de liksom pleier å BEGYNNE med det? Har du noen gang stått og kokt barnegrøt om natta? Det har ikke jeg! Etter ammeperioden var det en knallhard måned med mye hyling fordi ungene ønska seg pupp, men ikkke fikk. Og poenget her er jo å investere i framtidig søvn, så selv om de ønska det, så fikk de det IKKE!

At unger sover dårlig, våkner når de har drømt noe eller når de er sjuke, det skjer med alle, men at de hyler jevnlig og over lang tid, og at de hyler de fleste netter i treårsalderen, det er bare nykker og uvaner.

• 1 måned senere...
Skrevet

Det kan være mange grunner til at en treåring våkner skrikende om natten, men det er garantert ikke for å bevisst terrorisere deg og sitt halvsøsken. Den mest nærligende forklaringen (etter å ha lest det du skriver) må være at hun føler seg oversett og ensom hos dere og søker oppmerksomhet, først og fremst fra sin egen far.

Jeg får frysninger ved tanken på at du skal være en omsorgsperson for dette barnet i kraft av din rolle som stemor. Du virker rett og slett utrolig barnslig og umoden, som demonistrativt kjøper hørselsvern for å understreke at du er misfornøyd med mannen din sine tanker om oppdragelse. Lykke til som foreldre sammen..

• 2 uker senere...
Skrevet

Uff, dette var trist lesing.. =/

Jeg har en på 3 år, og hvis mannen min hadde ny familie, og jeg visste at 3åringen min gråt hver natt uten at noen prøvde å finne ut hva som var galt, så hadde jeg fått så vondt inni meg at jeg rett og slett ikke vet hva jeg ville gjort... :( Stakkars unge, det er jo ikke hans feil vel.

Du var nok ikke klar til å bli stemor HI...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...