Gå til innhold

Noen tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke gått på do på 5 dager.. Noen tips mot forstoppelse? Kan dette være farlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette skjedde med meg også. Bruker vanligvis å drite en gang per dag, men plutselig gikk det en uke. Var ganske hardt og ubehagelig å presse det ut. Trodde aldri det skulle gå, men det gikk.

Naturlige ting som kan hjelpe: Fruktsalat med KIWI

Svisker

Linfrø

Ellers får man ringe lege og forhøre seg

Frukt og fiber tabletter som man får kjøpt på helsekost eller apotek skal visst være effektivt.

Ellers er masse vann og fysisk aktivitet noe som hjelper på å sette i gang tarmsystemet.

Skrevet

Ok, jeg skal prøve! Har hatt det slik i mange uker nå, men ikke gått så lenge før. Takk for svar :)

Skrevet

Nei, det er ikke farlig før etter 12-14 dager, men det er i høyeste grad ubehagelig!

Spis en halv kilo svisker,så tenker jeg det løsner igjen etter noen timer! Hjelper ikke det, bør du nok ha en tur på apoteket og få en liten flaske (reseptfritt) med lakserolje og ta et par spiseskjeer. Ikke ta slik lakserolje rett før du legger deg, det kan bli mer aktivitet i magen enn du setter pris på etter 2-3-4 timer. Og hjelper det fremdeles ikke, bør du nok ha en time hos legen!

Skrevet

Er gravid, kan jeg fremdeles ta lakserolje da?

Takk for svar igjen :)

Skrevet

Svisker osv kan hjelpe, men dersom den avføringen som ligger og forstopper deg nå er hard og vanskelig å få ut, så ville jeg prøvd klyster. Bæsjer du små sauebæsj-kuler? Da er klyster tingen. Spis mye frukt, fiber og drikk mye vann for å unngå dette på nytt. Lactulose hjelper også.

Skrevet

Haha, der satt du ord på det ja :) Takker for hjelp!! Da kjører jeg på med klyster ;)

Skrevet

Ikke vent lenger enn det du har gjort nå! Jeg måtte inn på sykehuset, og det kjentes ut som en liten fødsel..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...