Gå til innhold

Da kom min fødselshistorie:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søndag 30 august kl 20.30 begynnte jeg å føle litt vonde tak i mage og rygg, men ville ikke håpe for mye siden jeg hadde blitt lurt så mange ganger de siste ukene..

timene gikk å jeg hadde fortsatt vondt, så såg ingen vits i å legge meg. når klokken begynnte å nerme seg 4 så begynnte jeg å ta tiden siden det kjentes ut som smertene hadde blitt værre, var da uregelmessig, men under 10min for vært tak, så jeg bestemte meg for å ringe føden for å høre litt.. siden jeg var førstegangs å hadde lite peiling.

fikk da snakke med jordmor å hun sa at det var et tdlig stadie på fødsel og at det kunne ta flere timer for at det måtte bli regelmessig..

når klokken var 5 bestemte jeg meg for å legge meg litt nedpå siden det kunne ta på tid.

tiden gigg å smertene ble bare værre, vatrfall i ryggen.. så ringte min mor siden hun skulle være med på fødelen og. hun bestemte seg for å komme til oss å så se an om vi skulle dra til føden.

kl 7 så er det 4-5 min mellom vært tak så da drar vi innover.

kl 7.30 ankommer vi føden å jeg får vite at det er 3 cm åpning.. litt skuffet men det var da heldivis sjedd noe:-)

jordmor anbefaler meg å gå å spise litt å så komme tilbake år jeg føler for et rom, noe jeg gjør bare etter 30 min siden jeg sitter bare å banner ned i kantina for vær vondt...

når vi ankommer rommet spør jordmor om jeg vil ligge i badekaret, som jeg bestemte meg for å egentlig ikke gjøre, men gjorde uansett. det er rart man forandrer mening når det er såpass vondt.

i badekaret blir jeg liggende i 3 timer.. da hjelper det ikke stort lenger kl 12.15 så sjekker jordmor åpning igjen.. bare 4 cm :-O så mye vondt for en litn cm liksom.. føler at dette vil ta på tid;/

timene får å nå er smertene helt jævlig, føler jeg bare vil dø...men samboer hjelper mye med å stryke på ryggen som jeg syntes hjalp mye.

kl 17 sjekker jordmor åpning igjen, fortsatt 4 cm åpning;/ føler nå veldig for keisersnitt å bare få det overstått!!

en time etter å forsatt ikke mer åpning så bestemmer jordmor seg for å ta vannet. imens jeg venter på at det skal ta seg opp så legger jeg meg i badekaret igjen, men der klarer jeg ikke å ligge lenge før jeg begynner å kjenne trykketrang å må reise meg fra badekaret for å få sjekket åpning kl 19.30, hadde da hele 8 cm...

da riene kom når jeg lå i senga var det værste av alt for smærtene var så tette å intense at jeg låg å slo overalt.. for å ikke få lov til å presse når en har sånn pressetrang var jævlig. men 15 min senere så var jeg igang.. presset som en helt, for nå var jeg endelig snart ferdig.

kl 20.28 så presset jeg for siste gang å jenta vår var ute:-)

3900g å 50cm. verdns nydligste,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gratulerer så mye !!!!! Bra jobba :))

Skrevet

Gratulerer så mye!! Blir så imponert over hva man presterer. Tror aldri at jeg skal klare å overleve dette selv, men jeg gjør vel det jeg og som alle andre :)

Lykke til videre som mamma! :)

Skrevet

gratulereer på masse...

Skrevet

gratulerer så mye=) føler med deg da,, jeg hadde antagelig dødd hvis jeg hadde fødsel over så mange timer, min siste var på 2 timer men den var vond, så jeg sov i 72 timer etterpå, lite interisert i ungen kan man si,,,,,,,,, du har jobbet som en helt=) det skal du ha for,, kos dere så mye=)

Skrevet

Gratulere så mye med jenta:)

Takk for at du delte fødselshistorien din med oss:)

Kose deg masse med den lille:)

Skrevet

Phew, et helt døgn med fødsel, du er tøff! Jeg har egentlig forventninger om at det skal bli sånn hos meg også ettersom både mamma og søstra mi har hatt laaange fødsler, men håper jo på å slippe litt lettere unna...

Skrevet

Gratulerer så mye=)

Skrevet

takk:-) ja, gla da detr endelig var over.. ikke godt å ha smerter i et døgn for å si det sånn. godt å vær færdig å endelig ha jenta si hjemme, uasnett om hu ikke er så veldig snill med mamman å pappan om natta, men det ordner vel seg etter vært:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...