Babyønske �� Skrevet 5. september 2009 #2 Skrevet 5. september 2009 Her tror jeg det varierer fra hvor i landet man kommer fra. Jeg er fra Sunnmøre og er vant til store kakebord. Så for min del er ikke 6 kaker mye. Ikke noe problem med 6 kaker til 20 gjester f eks. Skal ikke ha dåp, men navnefest selv, med kun nærmeste familie(Max 20 stk) og tror jeg vil ha vansker med å begrense meg på antall kaker. Og en annen ting som er vanlig er at familie og venner baker uoppfordret, og det kan være noe av grunnen til at det gjerne blir mange kaker.
Peders mamma Skrevet 5. september 2009 #3 Skrevet 5. september 2009 Vi hadde 7 kaker og var 20 stk i dåpen, mamma som for det meste sto for bakinga og hun er ikke så god på å begrense seg. Ble en del rester, for å si det sånn!
auro Skrevet 5. september 2009 #4 Skrevet 5. september 2009 He, he...Vi blir 15 og jeg regner med det holder med to kaker. Men regner med svigermor er totalt uenig. Syn es det er totalt unødvendig med alle de kakene. De har jo tross alt fått middag først og skal ikke spise seg mett på kaker.
Gjest Skrevet 5. september 2009 #5 Skrevet 5. september 2009 Hehe ... jeg har masse sunnmørsgener, så jeg hadde 6 kaker + gele til 14 personer (dåpsbarnet inkludert) :-)) Litt redd for at det ikke skal bli nok, ja.
Maiprinsessa06♀&Maiprins09♂ Skrevet 5. september 2009 #6 Skrevet 5. september 2009 Vi var rundt 30.. Hadde vel 6 kaker mener jeg.. om jeg ikke har glemt en.. Men vi hadde også mat..Var en del kaker igjen da.. hehe
Gjest Sekretøsa Skrevet 5. september 2009 #7 Skrevet 5. september 2009 Vi var noenogtyve begge gangene, og det skorta ikke på kaker! Hadde hvertfall en 7-8 stykker
snartmammapåny Skrevet 5. september 2009 #8 Skrevet 5. september 2009 Var 35 gjester... og hadde et typisk sunnmørsk kakebord der alle kommer med sin kake... (Svigermor stilte med 3) Ble vel 12 kaker pluss 5 fat med smørbrød og en gryterett. (ikke alle var til middag så måtte jo ha noe varmt også...) Tror jeg kasta 5 halvspiste kaker og 3 som så vidt var begynt på...
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 5. september 2009 #9 Skrevet 5. september 2009 om jeg skulle hatt 20 gjester hadde jeg bakt 3 kaker og tenkt at det var alt for mye. men vi er oslo/akershus folk... hehe (siden bosted plutselig hadde noe å si)
Mrs. Bouquet Skrevet 5. september 2009 Forfatter #10 Skrevet 5. september 2009 Vi hadde 2 og det ble mye rester. Hadde tapas først og de fleste av gjestene/familien er mest hypp på maten framfor kaker. Når det er sagt så ønsker de fleste helst å spise desserten 3-4 timer etter middagen fordi vi har en tendens til å forspise oss når vi er i godt lag og maten faller i smak.
blåbæret Skrevet 5. september 2009 #11 Skrevet 5. september 2009 Vi er fra oslo/akershus og var 25 stk. i begge dåpene og hadde 3 kaker i hver dåp, og enda så kastet jeg kake dagen etter...
rima Skrevet 5. september 2009 #12 Skrevet 5. september 2009 nordaførr her... Vi blir 22 i dåpen og skal vel ha 6 kaker + krumkaker og muffins. Etter koldtbordet. Er jo forsåvidt mange kaker det, men man må jo ha litt å velge i synes jeg. 2 eller 3 hadde nok vært nok, men da hadde jeg følt det var kjipt siden det var "bare det".
Fire småtroll Skrevet 5. september 2009 #13 Skrevet 5. september 2009 Min bestemor er fra hedmarken og det er hennes bugnende kakebord jeg etterstreber Vi var vel ca 20 stykker i siste dåpen og hadde 6-7 kaker pluss kransekake, is, fruktfat og sjokoladeskåler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå