xxxc Skrevet 5. september 2009 #1 Skrevet 5. september 2009 Ja da har vi snakkes om et evt bryllup neste somemr. Men han lurer på om det er nok med et knapt år på planlegging...Og ikke vet jeg, har (heldigvis) aldri gifta meg før;) Hva er vanlig? trenger man virkelig et år på å planlegge?? OG hva må jeg begynne med???? Valg av kirke er ok, men ikke valgt dato. vi er helt i startfasen enda;) Kan noen gi meg noen tips??:)Tror jeg enda er i "himmelen" etter at han virkelig spurte;)
Gjøkeredet③ Skrevet 5. september 2009 #2 Skrevet 5. september 2009 Gratulerer så masse.. Det er jo bare super stas:o) Jeg skal også gifte meg neste August, og er glad jeg har et år å planlegge på..) Vi har satt dato og booket kirke og lokale, og det er vel det... Her er en side som kan hjelpe deg: http://www.bryllup.org/ Lykke til:o)
ipeggy Skrevet 5. september 2009 #3 Skrevet 5. september 2009 Gratulerer! Vi skal gifte oss den 7. august 2010, og har booket kirke, lokale (med catering) og fotograf. Jeg ville først tatt kontakt med prostikontoret og hørt hvilke datoer det er vielse om sommeren, og hvilke dager det er ledig til dere. Her i Bergen alternerer kirkene i bydelene med å ha vielse om sommeren, slik at det kun er vielse annenhver uke i den enkelte kirke. Det begrenser jo fort mulige datoer. Opplevde at flere klubbhus osv allerede var booket da jeg ringte over et år i forveien, så ikke vent med å booke det når dere har fått satt dato. Når de to tingene er på plass, er det viktigste gjort på en god stund. Ellers vil jeg anbefale bryllupsvenner.no, der er det mange gode artikler og et veldig bra forum med aktive brukere!
sol2002 Skrevet 5. september 2009 #4 Skrevet 5. september 2009 Gratulerer så masse, selv skal jeg gifte meg 5 juni neste år, vi begynte planleggingen nå i sommer, ca 11 mnd før bryllupet, 3 vennepar av oss hadde kun 6 mnd ifra de bestemte datoen til de giftet seg, så det kan gå helt fint det. bryllupsweb,no bryllupsmagasinet.no bryllupsguiden.no noen linker du kan sjekke ut
gullis og snuppis Skrevet 7. september 2009 #5 Skrevet 7. september 2009 Vi bestemte oss ca 11 mnd før. Det holdt for oss -men vi var litt fleksible med datoen da. Noen lokaler jeg sjekket ut var allerede opptatt hele den sommeren da jeg tok kontakt, så om du veldig gjerne vil ha et bestemt lokale, kirke etc lønner det seg å ringe så fort som mulig. Ellers var jeg egentlig glad for at vi ikke brukte lenger tid på å planlegge. Syns de var godt da dagen nærmet seg, for planleggingen tok en del krefter den også. Og vi var strålende fornøyde med selve dagen. Tror ikke den kunne blitt noe bedre om vi hadde hatt lenger tid på planleggingen. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå