Gå til innhold

amming!


juneb

Anbefalte innlegg

er det mange her inne som ikke skal amme når nurket kommer?? og hvor lenge mener dere att er vanelig og amme ??

 

mener att 1 år er lenge nok og amme, selv vet jeg ikke hvor lenge jeg kommer til og amme og det spørs jo hvor mye melk man har i puppa!!

 

kommer nok til og begrense ammingen til kanskje 6 måneder..! hvis ikke mindre.. men syns det er litt " ekkelt " hvis jeg ser en 2 åring sitter og sutter på pupp ennå, da er ungen stor nok til og kunne drikke av flaske selv mener jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Amming er veldig praktisk og sunt, og hvis du ikke blir syk e.l. synes jeg det er rart å bestemme seg for å ikke amme mer enn seks måneder på forhånd. Når ungen er et halvt år ammer man jo uansett mindre enn i starten, for eksempel er det veldig greit å slutte med nattamming da. Jeg ammet den første i 14 måneder, og den andre i 11 måneder. Begge sluttet da de selv ikke ville ha mer melk av puppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg at babyen skal få bestemme!! :-) Datteren min ville ikke ha mer enn morgen pupp fra hun var 7 mnd, dette klarte jeg å opprettholde i 2 uker Så da hun var 7 mnd å 2 uker var det stopp for meg!! :-)

 

Husker jeg var på besøk hos ei venninne rett etter jeg hadde fått jenta mi, da var datteren hennes så STOR da hun lå der til bryst, men hun var ikke mer enn 6 mnd!! Alt er rellativt i forhold til størrlse og hva man er vant til.

 

Men det er stor forskjell mellom en baby på 6 mnd, og en liten jente/gutt på 2 år. Og jeg er einig: Trenger ikke å sitte på kafe å amme de aller største barna! Jeg vil tro for min egen del at dersom jeg ammer lenger enn 1 år, så vil det være for "kosen" sin del evt om morgenen, og da ser jeg ingen vits i å sitte på Kafe å amme!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo kommer til og gå gradvis over til flaske, men det er helt opp til hver enkelt..! veldig vanlig att du ikke produserer nok melk i puppa til og kunne amme så lenge og mener også att det skal folk få bestemme selv om dem vil eller ikke vil eller hvor lenge dem vil amme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, men jeg kan ikke mene att det er opp til ungen min når jeg slutter og amme..! så sant ungen min ikke slutter før jeg evt gjør det :) men dette syns jeg er opp til hver enkelt og det er det jeg ville høre.. fleres mening..!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor man skal gi MME når man har melk til å gi ekte vare jeg. Misforstå meg riktig, jeg skjønner godt de som av diverse grunner ikke får til å amme, men å bestemme seg et halvt år før fødsel for at du ikke har nok melk til å amme mer enn max 6 mndr, blir litt merkelig for min del.

Men som du sier så er det opp til hver enkelt, og ikke noe andre kan pålegge deg, men enig med deg er jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har ikke bestemt meg for att jeg ikke har nok melk?? men har bestemt meg for og slutte og amme innen ungen er 1 år ja,.! ikkenoe feil i det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...