skorpionfruen Skrevet 5. september 2009 #1 Skrevet 5. september 2009 Tragisk for den er verdens snilleste, MEN den har begynt å markere/ spraye inne. Passe lei av dette og det skjer i stuen, kjelleren og på soverommet til storesøster dersom hun kommer til. Nå har dette pågått en stund og skjedd mange ganger og jeg begynner å bli passe lei. Vet at de ofte gjør dette når de er stresset eller føler seg truet. Vi har fått en til hund og baby i hus og dette er nok en utløsende faktor. Er så frustrerende når dyra begynner med sånt. Kan jo ikke lasse en katt som sprayer vegger over på noen andre heller, og nå om dagen må hun være mest ute og det er ikke noe trivelig for katten heller. FRUSTRERT!
partyoffive Skrevet 5. september 2009 #2 Skrevet 5. september 2009 Tenk så frustrerende for de som IKKE eier en katt og oppleve disse fustrasjoene daglig da.... Måtte bare reflektere på fustrasjonene dine. Vi har også katte tiss/bæsj problemer. Overalt! bare ikkefra vår egen katt! Lykke til - håper du finner en lòsning. De ved sidne va meg hadde SIKKERT tatt inn en til. De har bare 3 fra fòr og har ingen have selv....LOL!
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 5. september 2009 #3 Skrevet 5. september 2009 Vi har hatt TO katter som har hatt dette problemet. Jeg tok med til dyrlegen og fant ut at han ene hadde UVI. Fikk medisiner og siden har han ikke tisset inne. Den andre katten finner vi ikke noe galt med. Det er kun samboerens katt som er igjen her nå (den andre er hos foreldrene mine..) og får den sjansen tisser den i senga til Daniel. Eller i en koffert, eller i.... Vi har bare sørget for å ha den innestengt på badet når vi er borte slik at han ikke får sjansen til å gå rundt og markere. Der har han mat og vann og doen sin. Når vi kommer hjem slipper han ut. I tillegg har vi kjøpt Feliway, noe som skal dempe stresshormonene. Verdt å prøve. Skjønner man blir lei, tro meg.. Det har jeg og vært! Men å avlive kattene kunne jeg aldri gjort..
skorpionfruen Skrevet 5. september 2009 Forfatter #4 Skrevet 5. september 2009 Hehe ja jeg skjønner veldig godt hva du mener. Vi har en og jeg blir gal Desutten så virker det som om hun har løpetid selv om hun ble sterilisert før første løp, for to gang i året er det kattetreff på en 5-10 katter i hagen over et par dager hvor vår pusi ligger i midten og soler seg i glansen. ARghhh hat, å ha tre utekatter uten hage ja det er sikkert gøy for naboene
skorpionfruen Skrevet 5. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 5. september 2009 Nei vil jo ikke det jeg heller, den er jo så koselig. Får prøve Feliway, sett det men aldri testet det selv. Her er hun blitt satt ut istedenfor inn på et rom, så får hun være utekatt så lenge vi ikke er hjemme.
partyoffive Skrevet 5. september 2009 #6 Skrevet 5. september 2009 Nei, ikke videre artig. Har snakket med de om problemet, men fikk til respons 'katter er katter'. De har tisset i vognen, i skoene våre, bËsjer i beddene våre, i felles sandkasse. kattene er alltid ute, og de har et lite hus/4 manns bolig og INGEN have el. egne bedd☺ Håper din Pusur finner det for godt og tisse andre steder. Kanskje midlene hun andre nevner? lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå