Lene~mor til tre Skrevet 5. september 2009 #1 Skrevet 5. september 2009 Det er svært sjelden vi har dessert egentlig, som barn fikk jeg dessert omtrent hver dag av farmor, men nå tilhører jo hun den generasjoen hvor det var vanlig å ha dessert.
Gjest Skrevet 5. september 2009 #2 Skrevet 5. september 2009 Dessert er noe som hører søndagen til her, og den er ikke en selvfølge da heller. Men ting som ripsbær i fløtemelk, bringebær i fløtemelk, tyttebærgrøt, tyttebærris, ripsbærgrøt (laget av syrlig rispbærsaft), eplegrøt, rabarbrasuppe/rabarbragrøt, blåbærsuppe, plommegrøt etc bruker vi da så lenge vi selv har råstoff, enten fra buskene/trærne i hagen eller fra markaturene våre. Så jo flittigere vi er om høsten, jo mer suppe og grøt blir det utover vinteren/våren.... Og så starter ny dessertsesong når rabarbraen er klar... Finere desserter som jordbær med fløte, gele (ofte eple eller ananas), fromasj (ofte appelsin), is (ofte peppermynte eller banan), karamellpudding, riskrem etc hører festdager til.
Agehya Skrevet 5. september 2009 #3 Skrevet 5. september 2009 Alt for sjelden i grunn. Men av og til på søndagen slår jeg til med noe. I morgen tenkte jeg å lage riskrem av grøtrester. Det hender også at barna får f.eks. honnikorn eller noe til dessert.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 5. september 2009 #4 Skrevet 5. september 2009 Her er det dessert kun på søndager. Og da gjern is til ungene i allefall.
blond Skrevet 5. september 2009 #5 Skrevet 5. september 2009 Det er sjelden vi har dessert. Helgene har vi vanligvis enkelt middag som tar kort tid å lage siden vi pleier å gjøre mye i helgene, dermed passer det heller ikke med dessert. Hender vi har is i ukedagene.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 5. september 2009 #6 Skrevet 5. september 2009 Har veldig veldig sjelden dessert. En gang i mnd eller annen hver mnd kanskje. Har alltid dessert da hvis vi har besøk, og i jula.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå