Gå til innhold

Seng med heve/senke side

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er på jakt etter en seng hvor man kan heve/senke den ene siden - slik at senga kan settes helt inntil vår, og det blir enklere å amme i starten. (Etter keisersnittet på førstemann, vet jeg at det ikke er så greit å løfte opp babyen av en dyp sprinkelseng.) Har sett at IKEA har en helt ok seng, Gulliver, og vurderer denne. Noen som hr erfaring med denne? Evt andre? Viktig at senga kommer i samme høyde som vår, blir en forlengelse av vår..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har arvet en seng etter søstra mi sin sønn. Der kan bunnen senkes og den ene siden kan også justeres ned. Den er kjøpt hos JYSK for 4 år siden. Den er også veldig fin:-)

Skrevet

Vi har en som heter noe troll ett eller annet....

Skrevet

Stokke sin kan du sette helt inn til senga di. Jeg kjøpte på Ikea..Trur den er veldig bra..Trenger ikke å løfte så langt, Er 2 høyder..Og når ungen blir stor tar jeg på den laveste og kan ta den ene siden, slik at ungen kan gå ut selv.

Skrevet

Vi har beställt en Troll Bedside Crib, som är en minisäng. De vanliga stora vet jag inte om det är fler än lågt eller högt läge, denna har många fler just så man kan få en höden sängen är. Men den är 90 cm tror jag, så man kan ju inte ha den så väldigt länge till babyn. Vi hade inte haft plats för en vanlig spjälsäng inne hos oss och detta med tre väggar, åch dessutom är den på hjul, verkar väldigt bra. Vi köpte vår på Babyproffsen i Sverige.

Skrevet

kan du fjerne siden av gulliversengen når bunnen er hevet da? og blir det riktig høyde til senga vår? senger har vel litt forskjellig høyde, og sprikelsengen har bare 2 hakk tror jeg, lav og høy..

Skrevet

Vi har gulliversenga og har valgt denne løsningen. Det står på bruksanvisningen at man aldri aldri må ha siden av mens bunnen er høyt, men det er bare pga sikkerhet. Selve sengebunnen er ca 43 cm opp fra gulvet, og så er jo madrassen til baby oppå der igjen.. Eneste er at senga er ganske lang, slik at jeg må kravla ganske langt ned i senga vår for å komme meg ut hvis du skjønner? Ellers er høyden på babyens sengebunn relativ enkel å moderere.. Er bare å borre fire nye hull for å si det sånn, så kan dere få riktig høyde.. Har festa sprinkelsenga hardt til voksensenga, men tror likevel jeg vil legge noe under babyens madrass og min overmadrass for at det ikke skal bli noe slags glippe.. ikke en løsning som varer i mange måneder tror jeg, men lettegjør nok nattammingen mye!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...