sveis Skrevet 5. september 2009 #1 Skrevet 5. september 2009 Er det noen som vet hvordan jeg får gjenopprettet pc'n min slik at den blir "som ny" igjen? På min gamle pc var det bare å sette i en cd som var med og kjøre den. Men på min nåværende pc så var det ikke med noen cd.. Det var en som sa til meg en gang at jeg da måtte trykke noe ved oppstart. Når jeg starter pc'n så har jeg to valg. BIOS-meny og BOOT-meny. Hva skal jeg velge, og hva gjør jeg deretter?
sveis Skrevet 5. september 2009 Forfatter #2 Skrevet 5. september 2009 Jeg har Windows Vista Home Basic.
Babyønske �� Skrevet 5. september 2009 #3 Skrevet 5. september 2009 er den som den var da den ble kjøpt inn, så skal der som regel være en F11 for Recovery under oppstart som kan trykkes. er slutt med cd'er, da alt ligger i en skjult plass på harddisken.
sveis Skrevet 5. september 2009 Forfatter #4 Skrevet 5. september 2009 Takk for tipset. Prøvde å trykke F11 ved oppstart nå, uten at noe skjedde. Startet helt vanlig. :-( Under oppstarten står det nederst i høyre hjørnet BIOS Settings F2 BOOT Meny F10
sveis Skrevet 5. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 5. september 2009 Fant noen valg for gjenoppretting ved å trykke F8 ved oppstart. Windows complete PC restore. Men den fant ingenting på maskina. Måtte evt sette inn en cd/dvd, sto det. Søkte på dette på Windows elektroniske hjelp... og fant dette under "Windows Complete PC-gjenoppretting": Windows Complete PC-sikkerhetskopiering og -gjenoppretting er ikke inkludert i Windows Vista Starter, Windows Vista Home Basic eller Windows Vista Home Premium. Betyr dette at dette at det ikke er mulighet å få den tilbake til utgangspunktet? Burde det ikke da ha vært med en gjenopprettings-CD? FRUSTRERENDE!!!!!
tvkrus Skrevet 5. september 2009 #6 Skrevet 5. september 2009 hmm jeg mener jeg leste i papirene som var med laptopen til svigerfar at det ikke fulgte med gjenopprettings-CD/DVD men du kunne lage en selv eller bestille en og da betalte for porton
Babyønske �� Skrevet 5. september 2009 #7 Skrevet 5. september 2009 Jau. varierer fra merke til merke, hp/dell/ibm etc, men de fleste har slike gjenopprettingscd programvare som du kan benytte for å lage cd'ene selv. Produsentene sparer seg litt penger med å ikke bruke cd media lengre. Hva merke pc er det du har?
sveis Skrevet 5. september 2009 Forfatter #9 Skrevet 5. september 2009 JEG KLARTE DET! JEG KLARTE DET! JEG KLARTE DET! Helt selv, faktisk! Fant noe som heter eMachines Recovery Management i en mappe under programmer på start-menyen, her var det et valg som heter Gjenopprett systemet til fabrikkstandard! Så nå sitter jeg med en lykkelig følelse og i god tro om at jeg har en splitter ny PC!! Juhu! Alle problemene med PC'n som jeg har hatt siden februar er nå som sunket i jorden! Men takk for gode tips, uansett! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå