Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #1 Skrevet 5. september 2009 Kjenner dere at babyen reagerer på at dere tar dere en blås? Blir det uvanlig mye liv inni magen f.eks?
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #2 Skrevet 5. september 2009 stakkars babyer til de som røyker. Hver gang mor tar en blås så ynker det lille fosteret seg sammen. IKKE GODT FOR DEN I DET HELE TATT. Skjønner ikke hvorfor man må røyke når en er gravid. Da er en ikke glad i barnet sitt iallefall
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #3 Skrevet 5. september 2009 Det er noe av det styggeste jeg ser, gravide som røyker eller noen som triller en baby, med røyken i hånda.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #4 Skrevet 5. september 2009 Det var vel streng tatt ikke det HI spurte om her - og selvsagt er de like glade i barna sine som ikke-røykere. Bare idiotisk å påstå noe annet.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #5 Skrevet 5. september 2009 Nei.. man merker ingen forskjell.. Det som skjer at at nikotinen tar opp litt av plassen til oksygenet i blodet.. som andre ting også kan gjøre.. f eks stress kan føre til noe av det samme i blodet. Det er også forskjell på om man røyker 20 til dagen eller 5. Nikotinen av 5 røyk i løpet av en dag tar opp mindre plass en nikotinen til 20.. Det er også andre stoffer som man får i seg som f eks tjære Man kan også få i seg stoffer som ikke er så heldig av f eks kaffe. Fett og sukker er det jo heller ikke bra å få mye av Babyen får ikke kramper eller spasmer og merker noe til det. Alt med måte er det en ting som heter
Gjest Skrevet 5. september 2009 #6 Skrevet 5. september 2009 "Alt med måte" er et uttrykk som slett ikke passer sammen med nikotin og det å være gravid...
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #7 Skrevet 5. september 2009 Ingen som er uenig med deg i at det aller beste for barnet i magen er at mamma er røykfri, overlord., men når mammaen ikke klarer å slutte, så må vel til og med du være enig i at 5 om dagen er mye bedre enn 20. Tror nok at alle gravide røykende har lyst til å kvitte seg med røyken, men det er nå en gang slik at alle ikke får det til. Nikotinavhengigheten er svært forskjellig fra menneske til menneske, og noen klarer det uten større problemer, andre ikke.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #8 Skrevet 5. september 2009 Ja, stakkars, stakkars barn! Nikotin fører til irreversibel skade på de røde blodcellene til både mor og barn. Stygt å tenke på at gravide gjør slikt mot fosteret sitt. Å "prøve å slutte" eller trappe ned syntes ikke jeg at det står noe respekt av, det å ta ett eneste trekk når en er gravid er bare en forferdelig ting å gjøre. Og for ikke å snakke om at de tør, når de vet at barnet kommer til å bli voksen og forstå at mor visste hvor skadelig det var, men valgte å gjøre det like vel.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #9 Skrevet 5. september 2009 Ja, uff så forferdelig å vokse opp og skjønne at mor visste det var skadelig! Min mor røykte under hele svangerskapet med meg, og jeg tok absolutt _ingen_ skade av det, og jeg er ikke sint på henne fordi hun gjorde det. Og nei, jeg syns ikke det er greit å røyke når man er gravid, men å gi røykere med baby i magen dårligere samvittighet enn det som er nødvendig, syns jeg ikke noe om. Alle gravide røykere vet hvor skadelig det er, det er ikke til å unngå med all skremselspropagandaen som er over alt for tiden..
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #10 Skrevet 5. september 2009 Det er ingen propaganda, det er vitenskapelig bevist. Min mor røykte også, men jeg tok skade av det. Jeg vet at hun ikke visste at det var skaldelig, men det hjelper ikke meg i dag. Jeg hater henne for det og jeg syntes at alle som røyker bør ha dårlig samvittighet for å gjøre det.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #11 Skrevet 5. september 2009 Du om sie at babyen ikke merker noe til det i magen? Fy faen. FY FAEN. vET DU HVA DU SNAKKER OM ELLER? Jeg har sett video og sykehuset har sagt det opptil flere ganger at babyen ynker seg hver gang mor tar et trekk av røyken. Jeg har også en venninne som har tatt skade av at mor røykt i svangerskap. Og denne skaden ble ikke oppdaget før ungdomsalderen da problemene startet Røyk og gravide hører ikke sammen. Blir så utrolig provosert når voksne damer ikke klarer og sette barnet de bærer på først av alt. alle klarer og slutte hvis de VIL det. Ellers så burde dem ikke fått barn i det hele tatt. De som ikke har tatt noen skade av det er jo heldige men tenk på de som blir skadet av det? Fy søren altså.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå