Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #1 Skrevet 5. september 2009 begynner å bli nokså lei taco, har hatt det omtrendt hver lørdag, noen som sitter med noen deilige oppskrifter.
Gjest Skrevet 5. september 2009 #2 Skrevet 5. september 2009 I dag blir det stekt kyllingfilet og salat i pitabrød. Yammi!
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #3 Skrevet 5. september 2009 Tikkamasala med ekstra ris, og en god salat til
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #4 Skrevet 5. september 2009 Bruker ikke akkurat middag på lørdager, men et eller annet til kveldskos i stedet for. I dag ser det ut som det blir pizza, med posefyll pga kresen mann :-(. Jeg foretrekker hejmmelaget fyll, men er trøtt og sliten for tida, så derfor går jeg med på den enkleste varianten. Her er mannen hekta på taco, jeg er lei. Så prøver å styre unna så langt det lar seg gjøre, eller lage varianter. F eks koke pilaffris, legge dette i en ildfast form, ha tacokjøtt på oppå(gjerne med kyllingkjøttdeig), helle over litt tacosaus, stikke nachoschips tett i tett ned i kjøttet, og strø ost på toppen, Stekes i ovnen ca 15 minutter. Serveres med salat og rømme. Tacobaguetter kan også gå an. Da skjærer jeg ut litt av innmaten i baguetten, Strimler kinakål og blander i litt finnhakket paprika, rødløk og mais og blander dette med dressing. Smører baguettene med litt ketchup, legger i kinakålblandingen, tacokjøtt oppå og strimlet ost på toppen, steker i ovnen ca 10-15 minutter Jeg syns det er godt med lyst kjøtt og bruker en del kylling og svin. F eks svinefilet m/ovnsbakte poteter og grønnsaker. Steker svinefileten raskt på panna på alle sider, krydrer den først med salt, pepper og estragon el provencekrydder om den ikke er ferdig marinert/krydret. Legger den i et ildfast fat. Skjærer poteter i båter(med eller uten skall, uten skall på nypoteter), vender de i olje og salt/krydder, bruker som oftest pizzakrydder eller provencekrydder. Steker i ovnen 180-200 grader i ca 30 minutter. Legger svinefileten sammen med potetene de siste 15 minuttene. Serverer med grønnsaker, enten pose, eller friske f eks gulrot og brokkoli/blomkål. Eller noe annet en syns er godt. Syns det er best med peppersaus til. Men rødvinssaus fungerer også bra.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #5 Skrevet 5. september 2009 Nam, nam. Her var det mye som fristet. Da blir det ratt litt god mat idag. Takk Mvh. HI.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #6 Skrevet 5. september 2009 Vi skal ha får i kål:) Gleder meg:)
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #7 Skrevet 5. september 2009 Vi, dvs mine to stesønner og jeg, skal ha kyllingfilet i korma, ris og nanbrød. Samboern skal bowle med jobben, så da tar vi noe som vi liker kjempegodt, men som han gjerne står over:)
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #8 Skrevet 5. september 2009 pizzahorn:) lager dobbel oppskrift så kan fryse ned og liggende til etter termin, regner med det blir travel barseltid så godt ha litt liggende. lager med skinke og sopp, kjøttdeig og løk.
Miztery Skrevet 5. september 2009 #9 Skrevet 5. september 2009 Nå skal vi snart ha grøt, faktisk, er så utrolig sjelden vi har det!..hehe Skikkelig lørdag! Senere i kveld blir det biff med diverse tilbehør!
thea - M har gull i gulping Skrevet 5. september 2009 #10 Skrevet 5. september 2009 middag hos svigers i dag, tror det blir taco! så da slipper jeg å lage middag i dag:)
Agehya Skrevet 5. september 2009 #11 Skrevet 5. september 2009 Her blir det nachos i kveld. Liker det bedre enn taco.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #12 Skrevet 5. september 2009 Lettsalta torsk med potetstappe og gulerøtter, og stekt bacon om gubben husker å kjøpe det. Ikke akkurat lørdagsmiddag... I morgen skal vi ha denne: http://www.dinmat.no/Finn-oppskrifter/Oppskrifter/Middag/Kjøtt/Storfe/Skogsgryte Anbefaler dere å prøve denne! Enkel å lage, selv om det tar litt tid. Også er den knallgod:) Om dere har vilkjøtt blir den enda bedre:)
Kaffemocca Skrevet 5. september 2009 #13 Skrevet 5. september 2009 Fårikål til middag nå straks også får vi et vennepar på taco senere:.)
Knotten & lille persille Skrevet 5. september 2009 #14 Skrevet 5. september 2009 Har spist grøt. til kvelden blir det bakt potet med diverse fyll etter eldste sitt ønske.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #15 Skrevet 5. september 2009 Jeg pleier å lage noen snadder burritos som de aller fleste liker veeeldig godt.. Tortilla, smøres med guacamole, legger på ris, tacokrydret kjøttdeig og revet ost, noen ganger bønnestuing, ruller de sammen og heller på enchiladasaus eller tacosaus og ost oppå, gratinerer i ovnen, serveres med rømme og guacamole... gjerne salat.. nam..
Tigerpote Skrevet 5. september 2009 #16 Skrevet 5. september 2009 Mannen min har laget er spennende "form" med kjøtt, saus, grønnsaker, masse krydder og ris som serveres NÅ! Blir spennende:0) Lukter veldig godt!
Nordland&hikketrollet=) Skrevet 5. september 2009 #17 Skrevet 5. september 2009 Bakt potet med bacon,mais og rømme=) Lettvindt og godt.
Gjest Skrevet 5. september 2009 #18 Skrevet 5. september 2009 ... og det ble det ikke likevel. Butikken var utsolgt for kylling så da blir det hjemlagd pizza isteden. Det får duge;)
Elinlita Skrevet 5. september 2009 #19 Skrevet 5. september 2009 Jeg er også lei taco, men mannen her er også veldig glad i slikt, men nå har han faktisk funnet på noe nytt: Strimlet kylling og biff som freses i panne, når den er gjennomstekt hiver han oppi strimlet paprika og rødløk. Så smakstilsetter han det med soyasaus (den til matlaging, ikke den som er til ris) og sweetchili-saus. Dette bruker han som fyll i tortillalefser, sammen med ris, rømme, salsa og revet ost. Ved siden av bruker vi en salat med agurk, cherrytomater og salatblader. Nesten som taco tenker du kanskje, men nei, så absolutt ikke. Dette har en helt annen smak, strek/søt. NamNam! Men i dag...om ca en halvtime er det derimot tacos på menyen. Yes da, men man skal ikke klage, mannen lager tross alt mat Ellers så kan jeg anbefale spearribs på lørdagskvelden. Godt, enkelt og noe man spiser sjeldent. Ribs, coleslaw, salat og mais. Godt å slippe unna poter og brød av og til å
lÅktiHaUDe Skrevet 5. september 2009 #20 Skrevet 5. september 2009 Bakt potet med bacon, kryddersmør, ost, mais, purre osv kjempegodt ) blir litt lei av taco og pizza hver helg.. men blir vel det neste helg tenker jeg.
MrsMilla Skrevet 5. september 2009 #21 Skrevet 5. september 2009 Pannekaker med blåbær fra skauen og bacon fra rema!
Anonym bruker Skrevet 6. september 2009 #22 Skrevet 6. september 2009 Takk for denne tråden, Den var veldig bra! Fått masse tisp og oppskrifter å prøve!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå