Kråke-bolla Skrevet 5. september 2009 #1 Skrevet 5. september 2009 Hei dere, jeg lurer på om noen har noen gode råd vedr vask av bla sengetøy...det blir så skrukkete!! Pratet med svigermor om det, og hun sa: jeg henger ALT opp på hengere jeg, t-skjorter, sengetøy, ALT... istedet for å ta det i tørketrommel, så blir det ikke skrukkete... SERIØST??? Jeg kan da ikke henge alt på hengere rundt i hele huset? Da ser det jo ikke ut her! Jeg tørker som regel i tørketrommel, på ekstra skaptørt...er det mulig at det blir mindre skrukkete om jeg holder meg til stryketørt eller noe??
fjollefrua Skrevet 5. september 2009 #2 Skrevet 5. september 2009 alternativet er å sentrifugere på lavere hastighet i vaskemaskinen.. Men jeg vaskermed 1400 o/min og tørker på stativ eller bare skaptørt. så lenge jeg bretter det sammen med en gang det er ferdig i trommelen så blir det ikke skrukkete... PS! du er ikke dårlig husmor selv om klærne blir litt skrukkete...
kaffeplante Skrevet 5. september 2009 #3 Skrevet 5. september 2009 dersom du legger sammen sengeklærne rett emd en gang trommelen er ferdig og klærne fortsatt er varme blir det ingen skrukker:)men ligger de en halv time er det gjort...
barney Skrevet 5. september 2009 #4 Skrevet 5. september 2009 Jeg pleier alltid å vaske sengetøy for seg selv, slik at det ikke blir så fullt i maskinen. I tillegg så har jeg på veldig lav sentrifugering og henger opp med engang maskinen er ferdig - det funker veldig bra!
Kråke-bolla Skrevet 5. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 5. september 2009 Tusen takk for alle gode tips og råd :-)
LASARUS-på vei til føden nå! Skrevet 5. september 2009 #6 Skrevet 5. september 2009 Skrukker = Ikke dårlig husmor. Når det er sagt så pleier jeg å tørke akkurat sengetøy, duker og andre litt store ting på stativ, da blir det ikke så veldig skrukkete.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå