Gå til innhold

Noen tips til en dårlig husmor? vedr skrukkete klesvask :-S

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere,

jeg lurer på om noen har noen gode råd vedr vask av bla sengetøy...det blir så skrukkete!! Pratet med svigermor om det, og hun sa: jeg henger ALT opp på hengere jeg, t-skjorter, sengetøy, ALT... istedet for å ta det i tørketrommel, så blir det ikke skrukkete...

SERIØST??? Jeg kan da ikke henge alt på hengere rundt i hele huset? Da ser det jo ikke ut her! Jeg tørker som regel i tørketrommel, på ekstra skaptørt...er det mulig at det blir mindre skrukkete om jeg holder meg til stryketørt eller noe??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

alternativet er å sentrifugere på lavere hastighet i vaskemaskinen..

Men jeg vaskermed 1400 o/min og tørker på stativ eller bare skaptørt. så lenge jeg bretter det sammen med en gang det er ferdig i trommelen så blir det ikke skrukkete...

PS! du er ikke dårlig husmor selv om klærne blir litt skrukkete... ;)

Skrevet

dersom du legger sammen sengeklærne rett emd en gang trommelen er ferdig og klærne fortsatt er varme blir det ingen skrukker:)men ligger de en halv time er det gjort...

Skrevet

Jeg pleier alltid å vaske sengetøy for seg selv, slik at det ikke blir så fullt i maskinen. I tillegg så har jeg på veldig lav sentrifugering og henger opp med engang maskinen er ferdig - det funker veldig bra!

Skrevet

Tusen takk for alle gode tips og råd :-)

Skrevet

Skrukker = Ikke dårlig husmor. Når det er sagt så pleier jeg å tørke akkurat sengetøy, duker og andre litt store ting på stativ, da blir det ikke så veldig skrukkete.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...