Gå til innhold

Jeg om ca 50 000 i Norge som aldri stemmer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei venninne i klassen som er JV og hun fortalte at ingen jehovas vitner stemmer ved valg. Så der glapp 50 000 av Norges stemmer folkens.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det stemmer nok ikke, da større deler av min slekt er JV og alle de stemmer.

Skrevet

Har en venninne som er JV og hun stemmer

Skrevet

grunnen til at JVer ikke stemmer er fordi de venter på en ny regjering med Jesus som leder.

de har jo sine politiske meninger som alle andre, men de tror ikke at en regjering i dagens form kan få bukt med problemene.

syns det er rart at det er fler her som sier at JVer stemmer. trodde det var ganske bree enighet innad i JV om at det ikke var ok.

Skrevet

Jeg er selv oppvokst innenfor JV (er ikke medlem nå) og kan bekfrefte at det ikke er tillatt å stemme ved politiske valg nettopp fordi JV velger å holde seg nøytrale til slikt da de tror Jehova snart skal gripe inn og det vil bli en ny regjering på jorden.

Skrevet

Jeg var med i JV før og aldri hørt om noen JV som stemmer.

Gjest Månefuglen +2imagen
Skrevet

Hvis store deler av din slekt er JV og stemmer.. vel.. da bryter de "loven"..

Og det er ikke 50 000 JV i norge..

Skrevet

Mine foreldre er JV og de sa det var ca 40 000 døpte mens ca 10 000 som har studie og går på møter.

Hvor mange JV mener du det er i Norge da månefugl?

Skrevet

Det er ca 10 000 som er døpte forkynnere - var i alle fall det jeg leste da jeg var på stevne i starten av juli:)

Er mange flere som er udøpt forkynner + studie enn de som er døpt

Skrevet

Ifølge Vakttårnet er det 15 000 vitner og 10 000 døpte :)

Skrevet

Haha det stemmer ikke! da må du ha lest feil. Jeg var med i 15 år og når jeg gikk ut for nesten 10 år siden var det over 40 000 døpte. Dette opplyste de ved hvert eneste stevne.

Ved hvert eneste sommerstevne var det flere hundre som døpte seg kun i den stevnesalen jeg var.

Skrevet

På verdenbasis er de litt over 4 millioner.

Skrevet

Det står på Vakttårnets hjemmeside også altså..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...