Gå til innhold

Ingenting virker! Og babyen vil bare ikke ut!! :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 3 dager over termindato idag.. og jeg VET at det kan gå enda mange dager! Men jeg har virkelig ikke nooooe tegn til fødsel i nærmeste framtid! Er førstegangs og...

Har spist en del sterk mat i det siste, hatt sex flere ganger, gått mye, hatt denne "løse" magen som skal være tegn på at det nermer seg, men har altså ikke noe jeg kan kalle smerter eller tegn! Ikke noe blødning, vann, slimpropp, masrier, modningsrier o.l. Det virker rett og slett som om jeg går bakover i tid!! Blir seriøst gal av å gå å vente på at jeg skal ha bare den minste smerte, bare et lite tegn på at noe er igang! Hoff.... Må bare syte ifra meg litt.. kanskje det hjelper;)

Hvis det virkelig ikke er noe som helst tegn, tror dere jeg må vente til jeg blir igangsatt 14 dager over da?? Håper virkelig ikke det.. Men begynner å tro at denne ungen iværtfall ikke vil komme ut av seg selv!

Svangerskapet var tyngre før enn det er nå, da altså fysisk!! ;p Hadde flere kynnere før også.... :-S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke sikkert du må vente 14 dager, kan hende det skjer ting i morgen? eller i natt?? :)

Jeg skal ikke blande meg inn. Har enda 5 uker til termin, vet ikke hva det vil si å gå på overtid. Men det blir nok ikke annerledes for meg, blir nok like sprø om jeg må gå over termindato!

Uansett, lykke til når det skjer!! :)

Skrevet

Og jeg som hadde sååå tro på fullmånen i natt...men nejda.. :)

Trodde ikke det ville være så fælt å gå på overtid, og det er det jo heller ikke, ikke fysisk sett iværtfall, nettopp fordi jeg ikke har noen plager eller vondter, eller modnings/masrier som jeg leser at mange går med i flere uker/dager! Er jo på en måte bra det da, men får meg til å tro at jeg er så langt ifra moden som bare mulig! :/

Var ikke lei i det hele tatt for 1-2 uker sider, men plutselig en dag våknet jeg og var kjempelei..hehe skikkelig rart! ;) Har jeg bare visst hvilken dag jeg kommer til å føde på, så hadde det vært greit!;) Men det å gå å vente heeele tida på at det skal komme bare litttt smerte..hehe:) ..det begynner å bli uutholdelig! Blir så urolig i kroppen..

Skrevet

Jeg er også lei førstegangsfødene, har termin idag! Jeg har også prøvd alt det du skreiv, men idag skal jeg prøve 2 ss lakserolje å se om det funker. Har funket på mange av mine venniner. Så da tar jeg sjangsen, å om jeg blir sittene på do i hele dag så får det heller bare være. Jeg er drittlei å vil så absolutt ikke gå til de setter meg igang om 11 dager. Babyen vokser bare mer å mer, å jeg får bare mer å mer strekkmerker. Er også veldig sint å frustret idag, ikke en god dag for oss her i hjemme! ;)

Skrevet

4 dager over i dag jeg..har en del modnings vondt, men ellers ikke noe som tyder på fødsel..Er andregangs jeg da..nr 1 kom en uke før tiden, og hadde et lite håp om at det skulle skje nå og..men neida..sover veldig dårlig om natta, noe som tærer noe sinnsykt på humøret..stakkars sambo og 4åring..:( Får håpe det skjer noe med oss snart da;) Lykke til:))

Skrevet

Tror jeg hadde forsøkt brigebærblad kapsler (eller bringebærblad te) hadde jeg vært deg. Jeg begynte på kapslene ca 1 mnd før termin sist gang, og 2 dager etter var gutten min ute.

De anbefaler ikke å begynne med de så tidlig jeg gjorde pga at det kan sette i gang fødselen. Noe som forøvrig ikke er dokumentert eller bevist. Men jeg fikk i allefall inntrykk av at de gjorde det. ;)

Egentlig er formålet med te'en eller kapslene at de er med på å klargjøre livmora og bekkenet til fødselen. :D

Skrevet

Jordmor sa til meg at å gå i trapper kan sette ting igang fremfor laaaange gåturer, pga bevegelsen i bekken etc ved trappegåing. Lykke til ;)

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at jeg kunne begynne med bringebærbladkapsler fra 7. mnd. altså ca. 2 mnd. før termin.

Jeg hadde heller ingen som helst tegn til at fødselen skulle være i nærheten, ingen kynnere, ingen slimpropp, ingen løs mage, ingen vannavgang - før jeg en natt våknet av rier 3 dager over termindato. Så det er håp selv om du ikke har noen tegn :)

Skrevet

etter min termin er jeg 5 dager over nå :( men lever i håpet sykehuset sin er om 3 dager :(:)

er dritt lei, har en rolig unge så må gjøre ting hele tiden for at han skal bevege seg. har de siste dager hatt sykt vondt i bekkenet. ikke noe deilig. hadde på mandag mange masserier. var slitsomt. hvertfall når det ikek hadde skjed noe... :(

Skrevet

Jeg forstår aå inderlig godt at du er lei, har gåttt over med begge mine og har nå 4 uker igjen til nr tre har termin. Har prøvd å instille meg på å gå på overtid denne gangen også, men det er søren meg ikke lett.

Sist ble jeg satt igsng 15 dager over termin og her er mitt beste råd til deg/dere kjære (og jeg hadde prøvd absolutt ALLE kjærringråd sist): Gjør noen jkekke avtaler for hver dag, noe som du virkelig gleder deg til. For eksempel gå på cafe med gode venninder, bestem deg for at du skal kjøpe den "litt for dyre tingen" til huset, babyen, mannen eller best av alt deg selv. Leie en film som du kan se helt alene mens mannen din er på jobb.

Lykke til, håper det skjer snart

Skrevet

Enig med chiquetita over her! Prøv å gjør noe kjekt hver dag, og legg gjerne planer fremover så du har noe å se frem til. Førstegangsfødene går ofte over tiden, selv gikk jeg 14 dager over forige gang og vet veldig godt hvor utrolig slitsomt det er å gå å vente slik, men å slite seg ut med alle disse kjerringrådene som svært få har effekt av, er det verdt det da??

Skrevet

Hei!

Jeg er i samme situasjon som deg. Nå venter jeg nr. 2 og første gang gikk jeg 15 dager over. Det er ikke gøy å gå over, og i hvert fall ikke når ALLE du kjenner som har termin etter deg er ferdig for lengst. Denne gangen hadde jeg termin 1/9, ogjeg lovte meg selv at jeg skulle stille inn "klokka" i hodet på midten av september for å slippe den lange ventetiden på slutten. Men hodet vil ikke samarbeide, og jeg ville så gjerne føde før den magiske datoen denne gangen. Men her går jeg enda... Og har prøvd ALT. Ingen av kjerringrådene virker. Under en uke til overtidskontroll på¨sykehus, og den hadde jeg virkelig lyst til å slippe denne gangen. Jeg vil så gjerne at denne babyen skal skjønne at den skal ut på egenhånd. Men her går jeg altså. Og det er egentlig bare kjipt. (Ikke minst fordi ALLE spør deg HVER dag om du merker noe, eller om det skjer noe.....)

Ble et sytete "svar", men altså ingen oppmuntrende ord å hente hos meg. Er bare LEI. Håper du snart merker tegn på fødsel, og at vi snart får se nurkene våre. Da er det så absolutt verdt ventetiden;) Det kan jeg LOVE deg"

Skrevet

Prøv akupunktur for å modne livmor og sette i gang fødsel. :-)

Skrevet

Jeg er også på overtid..... det er helt pyton.

I mitt første svangerskap gikk jeg 18 dager over tiden, det er ikke noe rutine på at man blir satt igang om barnet har det bra....

Så nå er jeg ganske så nervøs.....selv om man innstiller seg på å gå overtid, så skjer det noe med psyken likevel nå man har rundet terminen.....

Skrevet

Her var det noe nytt... 2ss Lakserolje, sier du? Hva er det og hvilken effekt har det (bortsett fra avførende).

Lykke til!! :)

Skrevet

Jeg er så enig i det du sier, det er fryktelig kjedelig å vente på lillemann som skal komme. Har sagt hele tiden at jeg skulle ønske vi kunne gjøre en avtale - tid og sted for når dette skulle skje... hadde vært veldig kjekt. =) Nei nå er jeg 4 dager over å føler at det er flere uker, hver dag er som en evighet. Slitsomt å våkne opp om morgenen å kjenne at senga er tørr og magen fortsatt er der hehe

I går var jeg på fødeavd fordi jeg ikke hadde kjent liv siden jeg sto opp, alt var ok (!!!) men det var ikke gøy å måtte reise fra avd igjen.

Nei her blei det mye negativt.. det er bare fordi jeg gleder meg så inderlig til å se minsten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...