Gå til innhold

Dere med små barn, jobber dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to barn på 1 og 3år, som jeg er hjemme med!

Har begynt søke på litt jobber, men ny jobb betyr flytting til ny plass hvor jeg ikke har noe form for avlastning annet enn barnehage.

Ikke kan jeg søke jobber innenfor det jeg er utdannet som heller, da det innebærer skiftarbeid og helgearbeid!

Jeg er litt redd for at hverdagen skal bli enda mer kaos hvis jeg begynner jobbe, onga i bhg om morgenen, henting på ettermiddagen, så lage middag, vaske klær, rydde vaske opp osv... så er det morgen og ny dag!

Jeg er kjempesliten nå, hvordan blir det da... :/

Hvordan jobber har dere som er alene, og hvordan får dere hele kabalen til å gå opp? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei :)

jeg jobber ikke, men jeg studerer fulltid. men jeg har bare 1 barn da. '

jeg syns det er mindre slitsomt å gå på skole en og være hjemme med barn hele dagen. fordi når barna er i barnehage så får man gjort noe annet. det spørs jo sikkert litt hva man jobber med. men når man er hjemme med barn så blir dagene litt sån grøtete. alt bare skjer. men når man jobber/går på skole så blir det struktur i hverdagen.

jeg har ihvertfall behov for å komme meg ut og snakke med voksene mennesker som ikke er mammaen til per eller pål.

det beste for det hadde kanskje vært å fått en deltidstilling av noe slag? så kunne du vilt litt hjemme før du måtte hente barna innimellom. spesielt om minstemann ikke sover så godt enda.

Skrevet

Ja kjenner og jeg har behov for å prate med andre voksne! Kunne jo alltids ha vært hjemme med barna til minste ble 3år men det frister ikke særlig! Tror det blir vanskelig å finne en jobb som er mer slitsom enn å være hjemme med to unger i trassalderen:S

Vet at jeg kan få dekt 64% av bhg utgiftene, men er ikke dette bare om man jobber 100%?

OS blir vel redusert etter inntekt, men hvordan gjør man det? leverer man lønnslippen til nav hver mnd eller?

Skrevet

nei, det kreves bare 50 % aktivitet i form av studier eller jobb for at man skal få dekt 64% av barnehageutgiftene.

sånn jeg har forstått det så regner de ut hva du sansynligvis vil tjene. altså har du en 50 % med 140 kr i timen foreksempel så regner de ut i fra det.

det ville blitt enorme kosnader i behandling og alle skulle levert inn lønnslippen vær måned.

Skrevet

Jeg har to barn, 4,5 og 5,5 år. Jobber 50%(eller er fast annsatt på det, men jobber gjerne litt mer da)

Hverdagen går og kommer, du må bare komme inn i fast rytme. Så går det meste av seg selv.

Vask en maskin med klær hver ettermiddag(eller to) så er det gjerne tørt dagen etter, lag enkle middager, så kan du heller ta det litt bedre i helgene. det er sånn jeg har vært nødt til å gjøre det, og det går rundt :)

Jeg jobber stort sett hver dag(korte skift) har fri en til to dager i uka. Jobber annenhver lørdag. Alt går bare man er innstilt på det :)

Skrevet

Jeg jobber 100% i samme barnehage som dattern min går i. Bf henter henne på formiddagen de ettermiddagene jeg jobber mellom- og senvakt, så henter jeg henne igjen når jeg er ferdig på jobb. Etter det er det enten til mormor og bestefar og spise middag, eller hjem og spise. Så litt kos og lek før barnetv, kveldsstell og leggetid.

Så kommer husarbeidet. Har heldigvis en liten hybel, så det tar ikke lang tid. Tar storrengjøringen den søndagen snuppa er hos bf. Er heldig og leier hos broren min og kona, så det er ofte jeg tar mathandlingen på kvelden etter gullet har sovnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...