Gå til innhold

Leser nå at svineinfl. er treg men ..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser nå at bare litt over 1000 er smittet av svineinfluensa mens de trodde tallet skulle være MYE høyere. Var vel estimert til å være over en million. De sier nå at den sprer seg tregere, at folk er flinke med hygiene samt holde seg hjemme osv. Syns det blir så merklig å gå ut med slike tall når de tross alt er sluttet å teste folk. Jeg har vært syk i en uke nå og er ganske sikker på det er svineinfluensa. Aldri hatt så hodepine før, og har spydd, svettet, hatt skikkelig halsonde og hostet så jeg har vært svimmel. Likevel ble jeg ikke testet og her jeg bor er mange syke nå. Men ingen er heller testet. Hvordan kan myndighetene da si at svineinfluensaen er treg siden så få er stadfestet syk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi telling ikke foregår på den måten. Man tar et snitt et sted i befolkningen, og ganger opp. Så tallet vil kun representere sannsynligheten for antall mennesker med influensa.

Skrevet

Synes jeg også er merkelig..

Kontaktet lege da den ene ungen min ble syk, og fikk stilt diagnosen svineinfluensa over telefon (han hadde over 40 i feber, hes og vond hals, hostet, vondt i hodet og spydde). Han ble ikke testet.

Kontaktet ikke lege da de to andre ungene og jeg selv ble syk, så ingenting er registrert og ingen er testet.

Samme uke var 7 unger (på en avdeling med 16 barn) hjemme fra barnehagen med influensasymptomer. Ganske smittsomt med andre ord, så vidt jeg vet ble ingen testet, men flere fikk influensadiagnose over telefon med lege.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...