Hopptetussa90 Skrevet 4. september 2009 #1 Skrevet 4. september 2009 Hvor mange tåteflasker burde jeg kjøpe inn når babyen ikke skal ammes, men kun få MME? Lurer også på om dere kjøpte sånn sterilisator eller bare kokte flaskene ?
h.hippo Skrevet 5. september 2009 #2 Skrevet 5. september 2009 Jeg startet med en 4-5 små tåteflasker sist, har kjøpt inn et par ekstra nå.. Også hadde jeg vel ca 10 av de store litt etterhvert! Synes det var greit å ha flasker til en hel dags rasjoner, også kokte jeg de om kvelden før jeg la meg! Kjøpte ikke sterilisator, kokte dem i et par måneder, før jeg begynte å ta dem i oppvaskmaskin! Kommer nok til å gå raskere i oppvaskmaskin denne gangen;-) Lykke til, du finner fort noen rutiner som gjør flasker helt greit å styre med!
mossik,en med tut og to jenter Skrevet 5. september 2009 #3 Skrevet 5. september 2009 Husker ikke helt hvor mange flasker jeg hadde, da detvar barn nr to som var flaskebarn og hadde så mange flasker fra nr 1. men 5-7 flasker hadde jeg nok begynnt med. Greit å ha for hele dagen så slipper du å vakse hele tiden. Jeg vasket flaskene først i oppvaskmaskin, og hadde en sterilisator som gikk i mikrobølgeovnen etterpå. Kjempe smart. Ikke så dyr (ca 150kr tror jeg, men den elesktriske koster over tusenlappen) Også kunne jeg la de steriliserte flaskene stå i denne boksen og ta derfra etterhvert som jeg trengte. Så var det aldri forvirring hva som var sterilt eller ikke
♥Humblebie™Emilie08 og Leah09♥ Skrevet 6. september 2009 #4 Skrevet 6. september 2009 her har jeg 8 stk av hver type.. hehe... Maaaaange flasker etter Emilie ja, di er ikke gamle så skifter bare ut smokken... Har Avent og Dr.Brown... Men vist det blir flaskebaby denne gangen også, kommer jeg bare til å bruke Dr.Brown.. beste flaskene jeg har hatt...
kazy Skrevet 6. september 2009 #5 Skrevet 6. september 2009 heisann. hadde flaskebarn sist, og brukte bare dr.browns flasker. begynte med avent, men siden ho skreik voldsomt etter hvert måltid, ble jeg anbefalt å bruke dr.browns. det funket med en gang. ikke mer skriking rundt måltidet etter det. flaskene er dyre, og har mange deler, men de er vel verdt det. du kan jo sjekke finn:) da trenger du nye smokker, flaskene steriliserer du jo uansett. jeg kokte flaskene i en stor panne. kjapt gjort. da er fiskeause anbefalt til å plukke opp delene:) lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå