Gå til innhold

Du som skjemmes over de som ikke stemmer......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjemmes over at du har nesa di i andres business....

Skam deg, burde du.

Fysj og huff.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke den som skrev det innlegget, men jeg er likevel helt enig i det hun skriver. Les litt historie - både norsk og verdenshistorie, så oppdager du at folk har kjempet i lange tider for at vi skal ha de rettene vi har. Vi har en forholdsvis lang demokratisk historie i Norge i forhold til andre land. Norge var det 3. landet i verden som sikret kvinnene stemmerett i 1913. Mange land har ennå ikke kommet så langt. I Irak var det valg nå nettopp, og folk ble lovet tortur om de gikk og stemte - likevel gjorde de det. I alle fall de modigste.

For å hedre de som har kjempet for oss og gitt oss denne fantastiske gaven, så mener jeg vi alle burde benytte oss av denne retten. Den er faktisk ennå en nyvunnen rett, som vi slett ikke skal ta lett på. Har du IKKE sett deg inn i politikken, eller er UENIG i politikken bør du likevel gå å stemme. Da kan du godt stemme blankt om du føler for det. Det er også et alternativ. Det viktigeste er at vi ivaretar rettene våre og stemmer.

Skrevet

Forholdsvis enig med deg, siste anonym, men husker også før når man ikke snakket om hva man valgt/når man ikke valgte. Ingen stakk nesa si i andres valg-business. Og tror ikke vi har en problemstilling som tilsier at det er mange som ikke stemmer, så skjønner ikke hvorfor HI i den andre tråden er så opptatt av det. Det er ca 80% som stemmer ved stortingsvalg. Iallefall i 2005. Det er ikke lite.

Så la andre stå for sine valg, og la de få velge ifred. Blank, kast, eller parti. Det er ikke straffbart å la være å stemme.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...