Anonym bruker Skrevet 4. september 2009 #1 Skrevet 4. september 2009 Her jeg bor(i utlandet) skal barna ha med seg noe å spise til pausen kl. 10. Mine barn har oftest med seg frukt eller kjeks uten sukker (fullkornkjeks), men noen ganger har de fortalt at de får smake godteriet eller andre ting fulle av sukker av de andre barna som synes det er koselig å dele (tanken er jo god). Jeg tok det opp med frøken i dag og lurte på om det ikke var mulig å forby dette, i hvert fall direkte godteri. Hun så poenget mitt og fortalte at de gjorde mye for å sensibilisere ungene, samt foreldrene, til at de fikk med seg noe sunt. Men forby, det kunne de ikke gjøre (for det var aldri gjort før!!!) Nå går jeg å lurer på om jeg skal skrive et brev til skolestyrelsen for at de skal “gripe inn“ i dette problemet (jeg syns det er et problem). Men er det å gå litt for langt fra min side??? Vet at dette er kommet mye lengre i Norge og at det er mer vanlig å "forby" slik på skoler der, men jeg kommer ikke langt her med den argumentasjonen. Men jeg synes det er så utrolig viktig at barn får gode vaner tidlig, og det er ikke så lett for en femåring og skjønne at kompisen kan spise sjokoladekjeks mens han selv må spise banan... Hva synes dere jeg bør gjøre?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå